Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2449 ggr
hhejlollo
2/17/14, 12:27 AM

Bäst dator?

Ska köpa ny dator pch tänkte kolla om ni skulle kunna hjälpa mig bestämma vilket märke? Jag är ganska förälskad i Apples produkter men jag behöver en riktigt bra dator! Vilken är bäst enligt er? För/nackdelar med mac?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
Grodan
2/17/14, 12:37 AM
#1

Hihi, kan inte låta bli att gilla "Jag är ganska förälskad i Apples produkter men jag behöver en riktigt bra dator"

Jag vet inte om fördelen med Mac fortfarande är att den inte drabbas av virus så lätt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cragan
2/17/14, 1:05 AM
#2

stationär eller bärbar och vilken budget har du och vad ska den användas till. svårt o tipsa om nått när man inte vet dom detaljer och om det är en stationär kan du bygga ihop den själv eller ska det vara en paket lösning?

Geru
2/17/14, 1:15 AM
#3

Nackdel med mack: Saknar väldigt mycket spelsupport. Du kan alltså få problem med att spela.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

hhejlollo
2/17/14, 3:07 AM
#4

#1 Haha ja men jag menar om det finns någon ännu bättre;) #2 Har kollat på Macbook Air vilken jag tycker om! Men max 9000:- :) #3 Haha okej, jag spelar dock inte så det blir inte ett problem;)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
2/17/14, 3:08 AM
#5

#2 Just ja, jag ska ha den till mitt bloggande, pluggande osv, inge spelade osv:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

kissidor
2/17/14, 6:23 AM
#6

jag håller inte med, du behöver inte en riktigt bra dator 🙂. det du gör med den är det bärbara datorer som inte duger till, du skulle kunna komma undan med ett par tre tusen om det var bara det saken gällde. (nu förutsätter jag dock visserligen att det där pluggandet inte innefattar några särskilt avancerade och tunga program, jag vet inte vad - CAD eller nåt tyngre bildredigeringsprogram eller nåt - gör det mot förmodan det så måste du speca vilka det rör sig om så man får kolla vad som i såfall krävs.) du skulle också egentligen kunna klara dig med en iPad med tangentbordstillbehör. 

men köp en macbook air vet jag för jag "hör" ju att det är det du vill ha, och den ryms ju inom din budget med. den är lätt och smidig och har bra batteritid, samt duger som sagt mer än väl till det du ska ha den till - självklart kommer du att bli nöjd med den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cragan
2/17/14, 9:57 AM
#7

http://www.xn--bst-i-test-q5a.se/Barbar-dator  länk till 2st hp laptops som tydligen ska vara bra och rabatt koder men dom gäller bara till i morrn tråkigt nog. skillnaden mellan dem verkar bara vara skärmstorleken 15 mot 17 tum  bägge inom din budget fast onödigt kraftiga för vad du ska ha dem till 😛

deeman
2/17/14, 12:55 PM
#8

Det är fel att säga vilken dator som är bäst för det finns inte något som heter så. Det är ditt behov och din ekonomi som styr och vad du själv tycker är bra eller inte och vd du ska använda datorn till.
Men du har ju redan en försmak för Mac vilket jag tycker är "bra" -grejer. Så varför inte fortsätta med Mac som t.ex Air som du själv föreslår.

Hade det inte varit för mitt jobb skulle jag helt och hållet sitta enbart med Apple datorer. En gång ett Äpple alltid en Mac. ;-) 

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Leon1973
2/17/14, 6:19 PM
#9

Jag tycker som #8, kör Mac om du gillar Mac.

Jag kör Mac både privat och i tjänsten. Det tyngsta min mac jobbar med här hemma är videoredigering och det klarar den utan problem. Efter snart 10 år inom IT Support och konsultarbete så är min åsikt att Mac OS är mer driftsäkert än Windows.

Kan även tillägga att jag kör även Windows och ett antal Linux maskiner i min Mac på jobb också.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

hhejlollo
2/17/14, 8:53 PM
#10

Tack för allas svar! Tänkte fråga om det går att ha tex excel och dom programmen på mac?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Leon1973
2/17/14, 8:54 PM
#11

Ja, det finns office paket till Mac. Du kan även köra OpenOffice som är gratis.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

hhejlollo
2/17/14, 10:43 PM
#12

#11 Tack! Haha korkad jag måste framstå som men tacksam för alla tagit sig tid att svara!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Leon1973
2/17/14, 10:46 PM
#13

Det finns ingen fråga som är för dum att ställa.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
deeman
2/17/14, 11:23 PM
#14

Jag å andra sidan skulle dock rekommendera Libre Office i stället.
http://sv.libreoffice.org/ladda-ner-libreoffice/

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Leon1973
2/17/14, 11:31 PM
#15

#14 - Jag har hört talas om Libreoffice, men aldrig testat. Skiljer det sig mycket från Openoffice?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

hhejlollo
2/22/14, 1:43 PM
#16

Har även kikat på Sony Vaio fit SVF1521A6EW, är den lika bra spm MacBook air eller är det inget att ha?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

kissidor
2/22/14, 4:30 PM
#17

sony anses göra bra datorer under namnet vaio, och flera modeller har en lite "lyxigare" prägel. här hänvisar du dock till en utpräglad budgetmodell som kostar mindre än hälften av den macbook air du också funderar på. självklart skulle en jämförelse utfalla till närmast mördande fördel för macbooken. om du hade tittat på en sony vaio i samma prisklass som macbooken däremot skulle det ha varit mer av en smaksak 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: