Annons:
Etikettinternet
Läst 1386 ggr
CamillaS
2014-02-20 14:16

Felmeddelande på internet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inne på en sida som heter ratemydrawings.com.
Jag tänkte rita en bild med hjälp av ett av deras rit alternativ. Den säger att det krävs att man har Java installerat vilket jag har vad jag vet. Men när jag försöker öppna sidan så kommer det upp något blockeringsmeddelande. Hur kan jag säga till internet att det är en säker sida och att jag inte vill blockera den?

Ni kan se hur det ser ut i bilderna som jag printat. Hoppas ni förstår dom, annars är det bara att fråga vid eventuella frågetecken.

Ni får öppna bilden i nytt fönster för annars blir den tydligen liten.

Hoppas nån kan hjälpa mig då jag så gärna vill få det att funka!😕

Annons:
annia1
2014-02-20 16:12
#1

CamillaS jag får lika som dig när jag vill använda deras java alternativ. Är det just det du måste använda för de andra två, flash och canvas verkar funka. Jag får då upp båda de programmen både i chrome och explorer. Har dock inte provat rita.

När det gäller java så personligen så skulle jag inte försöka få det att funka när det kommer upp att det stoppats av säkerhetsinställningar.

.

CamillaS
2014-02-20 17:01
#2

#1 Skönt att det inte bara är min dator då som säger så.
Hmm ja det hade varit trevligt då jag tror att den har mest verktyg och finesser att rita med. Dom andra alternativen är inte lika avancerade.

Ok. Då slutar jag att försöka. Men konstigt endå att den säger så när man licksom ska kunna använda det.🤔

annia1
2014-02-20 17:39
#3

När det gäller java så tyvärr är det utsatt för mer attacker eller vad jag ska kalla det från de som gör virus och annat. Och när man ska ladda ner extra så är alltid risken att man får extra program, så jag tror mycket ligger i det sistnämnda som gör att det varnar. Att risken är att du får med skit. För har du senaste versionen av java så borde det inte komma upp att du behöver ladda hem det.

Jag tittade inte så mycket på programmen eftersom jag inte skulle rita, men canwasen verkade i alla fall ha mer än flashen.

.

Zepp
2014-02-20 21:21
#4

Nya säkerhetsrutiner i JAVA.. man är tvungen att lägga in länken till sidan som säker sida i JAVApanelen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

CamillaS
2014-02-21 00:05
#5

#4 Hur gör man det? :)

Zepp
2014-02-21 01:06
#6

Det gör man under säkerhet i Javapanelen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
CamillaS
2014-02-21 01:21
#7

I javapanelen, vart hittar jag den då? Är inte så haj på det här som du kanske förstår. Så du är väldigt snäll om du vill förklara så detaljerat som möjligt hur man går till väga.
Har firefox som webbläsare. 🙂

Zepp
2014-02-21 01:25
#8

I kontrollpanelen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
2014-02-21 11:43
#9

Du kan skriva Java i sökfältet i windows. Klicka sedan på konfigurera Java
I kontrollpanelen når du samma funktion genom att gå till Program och klicka på Java ikonen.

När du fått upp java väljer fliken Säkerhet.
Sedan anger du webbadressen till din site  ratemydrawings.com i Lista över webbplatsundantag (klicka på redigera webbplatslista knappen, klicka sedan på knappen Lägg till och skriv in adressen  ratemydrawings.com och klicka OK).

Observera dock att denna webbplats nu har lägre skydd mot ev. virus och trojaner så du bör vara säker på att det är en seriös webbplats som inte används för en massa skit.

CamillaS
2014-02-21 14:00
#10

Kaj, tack för en detaljerad förklaring! :)

Upp till toppen
Annons: