Annons:
Etikettövrigt
Läst 486 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
2014-03-05 21:34

Mikrofon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Visste inte riktigt vilket forum jag skulle vända mig till men jag skulle behöva hjälp med mikrofon tips, jag ska nämligen göra en liten serie med min kompis och skulle gärna vilja ha ett jämnt ljud. Jag har sett att vissa har som en liten mikrofon de sätter i tröjan eller något och jag undrar var man kan köpa sådana eller liknande. Om man inte kan få tag på sådana mikrofoner, vart kan man hitta något att spela in sitt ljud och få in den till filmen så det synkas liksom ;) Hoppas ni förstår vad jag försöker säga…

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Annons:
Record
2014-03-05 23:14
#1

De var inte små önskningar du har, tror att man får dela upp ditt problem i två delar.

1. Mikrofonen får vara en med riktad verkan för att inte fånga upp ljud vid sidan av ditt tal, dessutom får du ha en fin förstärkare vilken dämpar höga nivåer och höjer svaga ljud, allt detta finns kostnaden kan avskräcka.

2.  Att sedan synkronisera detta ljud med filmens hastighet kräver "klipp o klistra" i sin enklaste form, men vanligen programvara med synkpulser inlagda på filmen, då man vill att läpparnas rörelse skall följa ljudet.

Detta var i stora drag beskrivet men man får börja med avsnitt 1. och kanske får vara nöjd med detta, lycka till-Beatrice

Beatrice_Love_Kaniner
2014-03-06 13:37
#2

Tack för tipset!

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Upp till toppen
Annons: