Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1340 ggr
Ingela.N.
3/5/14, 11:12 PM

Hjälp med Win8

Jag behöver lite hjälp med Win8 Hur gör jag för att få en genväg på skrivbordet? Till ex. för Internet, Paint osv.. Jag kan bara hitta för att fästa det i aktivitetsfältet.. Men jag kan inte hitta något val om att jag vill ha en genväg på skrivbordet.. :/

Annons:
Zepp
3/6/14, 11:50 AM
#1

Högerklicka och använd skicka till!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ingela.N.
3/6/14, 1:40 PM
#2

När jag högerklickar så får jag inte det alternativet.. Jag får Fäst på Start, Fäst i Aktivitetsfältet, Öppna nytt fönster och några alternativ till..

deeman
3/6/14, 1:50 PM
#3

Högerklicka på programfilens namn t.ex. Internet > välj "Skicka till " och klicka "Skrivbord (skapa genväg).

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Kaj
3/6/14, 1:53 PM
#4

Det Zepp menade är att du skallhögerklicka på själva filen och välja Sänd till …

  1. Först går du till Alla program.
  2. Markera sedan programmet du vill lägga på skrivbordet (ex word 2013 eller något) och dra det längst ner på skärmen till ikonen Öppna filens sökväg
  3. Nu kommer du till utforskaren där alla program finns.
  4. Leta upp ditt program igen (word 2013 eller vad du nu vill) och välj att markera filen och sedan högerklicka.
  5. Nu har du valet att sända till Skrivbordet.

Jag lägger med en länk till MS sida (den är på engelska men du förstår nog)

Ingela.N.
3/6/14, 2:03 PM
#5

Ok jag ska se om jag reder ut det, haha.. Har haft Win7 innan, så Win8 är lite förvirrande än.. ;) Jag har inte kommit in i det att det inte ser ut som på Win7 med start i aktivitetsfältet.. Så jag får först leta mig fram till Alla Program haha..

Zepp
3/6/14, 3:13 PM
#6

Spara dig själv och lägg på Classic Shell!

http://www.classicshell.net/downloads/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Kaj
3/6/14, 3:19 PM
#7

Skriv Alla program i sökfältet så bör du komma rätt.

Hela windows 8 bygger på att sökfältet skall kunna ge dig resultat på allt du vill göra

Ingela.N.
3/6/14, 6:52 PM
#8

#6 Nja jag vill helst ha det som det är..
#7 Aha haha ja just det ja.. Sök har jag använt mig av för att hitta program jag ska använda.. Haha att jag inte tänkte på att skriva alla program.. :/

Ska iaf kolla länken.. Kanske man lär sig något *skratt*

Upp till toppen
Annons: