Annons:
Etikettinternet
Läst 4746 ggr
deeman
3/6/14, 6:41 PM

Chrome är segt

* Tråden stängd för kommentarer 
Någon mer än jag som upplever att Chrome har varit väldigt segdragen på sistone? Vissa sidor laddas inte alls, men fungerar felfritt i andra läsare etc.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Fridaaaa
3/6/14, 6:45 PM
#1

Jag har chrome, men inte upplevt att det är segt alls 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
3/6/14, 8:47 PM
#2

jodå jag kan skriva under på det ☝️

[VSK]
3/6/14, 8:49 PM
#3

IE11 åker åttor runt Chrome gällandes upplevd prestanda.

Men eftersom iFokus inte kan fixa så att tex smileys funkar med IE11, så kör jag på med sega Chrome så länge.

deeman
3/6/14, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ser för närvarande ut som bilden nedan visar på de flesta sidor just nu.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
3/6/14, 9:19 PM
#5

så där har jag haft mkt problem med..

testa byta DNS..

Ladydragon
3/6/14, 10:08 PM
#6

Vad har du för uppkoppling? 

har du den hastighet du betalar för? kolla med www.bredbandskollen.se 

för mig brukar det göra i alla fall lite skillnad att rensa lite i Chrome gå in under Verktyg--ta bort webinformation kryssa i alla rutorna och välja minst den senaste fyra veckorna och tryck på rensa webinformation

om du använder CCleaner så kan du även rensa i det programmet…

Annons:
Zepp
3/6/14, 10:17 PM
#7

Sådär dålig lina har jag oxå.

Det varierar från dag till dag.. jag ser att modemet startar om med jämna mellanrum.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

deeman
3/6/14, 10:53 PM
#8

Jag kan säga så mycket att det har absolut inte med hastigheten på bredbandet att göra(sitter med fiber i stadsnätet), utan det är specifikt för Chrome som sades i första inlägget. Alla sidor som inte fungerar i Chrome fungerar i t.ex Safari, Opera etc.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
3/6/14, 11:16 PM
#9

jag har stadsnätet 250Mbit/s

deeman
3/7/14, 12:36 AM
#10

#9 Kan du utveckla?😉

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
3/7/14, 5:55 AM
#11

Njae för nu förstår jag inte vad du menar med utveckla 🤔

Däremot så kan jag väl säga att Chrome endast stödjer 6 connections per server, medans IE11 stödjer 10. Det är busenkelt att öka stödet till mera i IE om så skulle behövas, men i Chrome går det inte såvida man inte lyckas hacka det.

Det är därför som EI11 upplevs vara bra mkt snabbare än Chrome. Ju mer reklam och annat krafs, ju snabbare med IE. 🤦‍♂️

deeman
3/7/14, 11:31 AM
#12

Teoretiskt sett så skulle IE11* vara snabbare.
Men jag upplever dock inte att IE11 skulle vara snabbare än Chrome när Chrome verkligen fungerar som det ska ;-)

I mitt specifika fall så tror jag det bara det är Chrome som spökar.

*IE11 - Internet Explorer(webbläsare) version 11

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Högtryck]1
3/7/14, 11:31 AM
#13

Prova med ff

Annons:
Fridaaaa
3/7/14, 11:32 AM
#14

På min dator eller till mitt internet eller vad det nu är som gör det, så är google chrome snabbare än IE och IE krånglar mest tycker jag, Chrome har dessutom fler "fineser" och så tycker jag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
3/7/14, 11:40 AM
#15

ja men det beror på hur många sessioner datorn skickar request till servern om chrome ska va snabbt eller ej.

Kaj
3/7/14, 11:42 AM
#16

Jag har märkt klara problem iom en uppdatering för sisådaär 2 veckor sedan.
Att starta chrome kan ta upp emot 5 sekunder eller mer. Och definitivt trögare vid surf

[VSK]
3/7/14, 11:43 AM
#17

hmmm

Zepp
3/7/14, 4:33 PM
#18

Finessen med Chroome är att den har färre finesser än IE11.. som är hur säker och komplex som helst.. men iomed att man måste godkänna en massa hela tiden eller dra ner på säkerheten.. så slutar man använda den senare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ladydragon
3/7/14, 4:44 PM
#19

Google Chrome har dessutom inbyggd Flashplayer och PDF reader….vilket är väldigt skönt att slippa krångla med att försöka uppdatera Flashplayer som bara krånglar
dessutom är det väl säkrare med en inbyggd Flashplayer? då den alltid är uppdaterad 

T.S har du provat med det enklaste först rensa webhistoriken…

Fridaaaa
3/7/14, 5:46 PM
#20

Jag tycker inte IE är säkrare eller har mer finesser, tycker tvärtom.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
deeman
3/7/14, 5:53 PM
#21

#19 Japp det var det enklaste som jag provade med först.
Har även under dagen gjort en återställning och uppdaterat till en nyare version.Men det trilskas med mig fortfarande.

De sidor jag frekvent använde mig av innan problemen hopade sig var t.ex Facebook, Google och Gmail. Dessa fungerar fortfarande konstigt nog, men vid försöka att ladda fram alla andra sidor så får jag en sådan skärmnotis som bilden visar i #4.

Det som däremot är konstigt är att sidorna fungerar felfritt i andra webbläsare, t. ex Opera, Safari och Firefox.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Zepp
3/7/14, 9:06 PM
#22

#20

IE11 är säkrare och har mer finesser.. men du märker inte dessa, de är inbyggda i programmet.

Oså slipper man en massa påhång som de vill pådyvla en i Google.. mail och inloggningar hit o dit till ditten o datten!

Fördelen är att alla vettiga människor kan stänga av de funktionerna i Google.

Problemet med IE  11 är alla säkerhetsfunktioner som man måste dra ner på.. och då är det ju ingen finess längre?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaaaa
3/7/14, 9:38 PM
#23

#22 Alla tycker vi olika, och för mig är det inte så 🙂 Och vet fler som har samma uppfattning som jag.

Förstår inte helt ditt andra stycke där med "påhåg" och det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
3/7/14, 10:55 PM
#24

En massa onödiga appar helt enkelt och en massa utlämnade av personliga data till Google, fejan, tvitter och annat som mest förpestar tillvaron.

Men.. som väl är så slipper man detta om man inte vill.. eller så använder man IE11 oså får man problem med kopplingar till Microsoft i stället!

Varför kan de inte ha som standard i alla Browsers att slippa allt med fejan, twitter.. och alla de andra forumen för socialt skitnödiga?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: