Annons:
Etikettövrigt
Läst 1964 ggr
Shelsy
2014-03-13 11:02

Skrivare saknar drivrutin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag suttit själv och försökt få igång vår skrivare - utan resultat.

Det saknas en drivrutin står det, men har googlat men inte gått så jätte bra. Jag hoppades på att någon här kanske kunde hjälpa mig som är lite bättre på detta och om det är till hjälp använder jag Windows 8.

(Klicka på bilden nedan.)

Annons:
kissidor
2014-03-13 12:05
#1

fattar jag rätt att ni inte har använt den här skrivaren med den här datorn förut, utan det är första gången ni försöker och då hittar den ingen drivrutin. skulle ju i värsta fall kunna vara så om skrivaren har några år på nacken att det inte finns nån till win 8 🤔. exakt vilken modellbeteckning på skrivaren är det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2014-03-13 12:49
#2

Börja med att kolla på skrivaren exakt modellbeteckning det ska stå någonstans på skrivaren…
när du har hittat det så googla på fabrikatet till exempel Lexmark….gå in på deras hemsida leta efter support och där leta dig fram eller skriv in vad skrivaren heter och leta dig fram till drivrutinerna till din skrivare…kontrollera noga att det finns drivrutiner till Windows 8 finns det inga såna så tyvärr då måste du köpa en ny skrivare….
är tämligen säker på att utan korrekta drivrutiner så kommer inte skrivaren inte att fungera 🤔

bamse6311
2014-03-13 14:10
#3

Normalt sett så hittar ju Windows själv drivrutiner när man kopplar in en ny enhet.

Det kan vara som de andra säger att den inte är kompatibel med Win8 men det kan du säkert lösa dig till på tillverkarens hemsida.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: