Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2813 ggr
felle-j
2014-03-20 19:43

Norton 360 till 1 dator?

Hej!

Det är hög tid att köpa nytt antivirus, och skulle vilja ha norton360 som jag har använt tidigare och är nöjd med, men vad jag hittar så kan man bara köpa det till 3 eller 5 datorer. Jag vill bara ha det till en dator. Har jag missat något eller måste köpa det till flera datorer?

Tacksam för svar!

Annons:
Fillixa
2014-03-20 19:56
#1

Om du kan tänka dig att ladda ner Norton från deras hemsida:

Norton 360 skall gå att köpa via nedladdning för 649 kr (3 datorer) det är bara 50 kr mer än för Nod32 (1 dator) som dessutom saknar brandvägg! Ordinarie pris 899 kr för 360!

Länk: Norton 360

felle-j
2014-03-20 20:08
#2

#1 Det är det jag har tänkt göra, att ladda ner från deras hemsida. Eller bara ta koden, har redan Norton 360 installerat men det har gått ut.

Dom har just nu 27% rea så kanske värt att köpa då, men känns lite onödigt då två koder går till spillo.

WarMinerTool
2014-03-20 20:51
#3

#2 Sälj dom lite dyrare till en vän när rean är slut? 😉

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
2014-03-20 20:56
#4

#3 Haha så hade jag kunnat göra. 😃

Fillixa
2014-03-20 21:19
#5

Jag är nöjd med mitt Norton 360™ , men som sagt licensen gäller för tre datorer!

Högklassigt skydd och många bra funktioner erbjuds med detta antivirusTummen upp!

Det finns också Norton 360™ Multi-Device som gäller för 5 enheter istället för 3 datorer, men det är då dyrare!

Zepp
2014-03-20 21:22
#6

Grejen är.. tror jag.. att det blir så allt mer att folk har mer än en dator.. minst två iallafall!

Och i ett hushåll har man flera.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
felle-j
2014-03-20 22:17
#7

#5 Nöjd är jag också, men vill inte köpa för tre eller fler datorer då jag bara kommer använda det för en.

#6 Fler datorer har vi i hemmet, men det är bara min dator som behöver nytt antivirus.

Zepp
2014-03-20 23:34
#8

Det är samma.. en eller tre.. kostar lika.. grejen är, att du får de andra gratis.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

felle-j
2014-03-21 08:40
#9

#8 Okej, då vet jag.

Zepp
2014-03-21 09:17
#10

Såå.. nu kommer du att lägga in Norton på två andra datorer i hemmet.. om inte annat när deras AV går ut!?

Iomed det har Symantec blockat dem från att köpa från annan leverantör.. tror det är hela tanken bakom?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
2014-03-21 10:17
#11

#2 Nej du skall inte ta koden från din gamla Norton om du ändå skall köpa nytt.
Köper du nytt så kan det vara så (och troligt) att man gjort nya funktioner och ändringar som du då kommer gå miste om.
Så köp från deras sida och ladda ner programmet så får du senaste versionen.
Att du får en variant för 3 användare är inget att bry sig om. De flesta har slutat att sälja licenser om 1 st eftersom numer har familjer fler än en dator. Priset är heller inget som påverkar detta (som du såg kostar Nod32 1 licens nästan samma).

Sedan om Norton verkligen är det bästa programmet - tja där får du själv välja. Vissa program har så mycket funktioner att de slöar ner mer än de gör nytta. Det man är efter är ju ett ordentligt grundskydd.

jag personligen nöjer mig med Microsoft Security Essentials och Windows egna inbyggda brandvägg. Det kanske inte är det absolut bästa på marknaden men det är helt gratis och om man inte är ute på en massa suspekta sidor, laddar hem massa program od som man inte vet vad det är så ger det ett tillräckligt skydd för de allra flesta.

felle-j
2014-03-21 15:05
#12

#10 Alla andra datorer i hemmet har redan Norton. Kan vara så att en är utan. Isf så kan jag lägga in Norton där. De oanvända nycklarna få väl gå till spillo.

#11 Ja, det är så jag tänker göra. Jag är helt nöjd med Norton och det fungerar bra för mig. Har haft Microsoft Security Essentials förut men var inte riktigt nöjd med det.

Zepp
2014-03-21 16:28
#13

Gillar oxå Symantecs produkter.. men så är jag sån att jag vill pilla själv!

Grejen är att man kan ställa Norton som man själv vill.. vill man bara ha grundskyddet kan man ställa det oxå!

Men.. iomed att AV ingår i mitt internetabonemang så använder jag det F-Secure som Telia levererar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Kaj
2014-03-24 09:00
#14

MS Security Essentials är ju väldigt basic och räcker för de flesta.
Windows brandväggen är också basic men där går det att öppna den i vancerat läge (skriv "windws brandväggen" i sök och välj Windows brandäggen med avancerad säkerhet).
Här kan du nu finlira genom att sätta upp egna regler, filtreringar etc.

Upp till toppen
Annons: