Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 638 ggr
Velinga1984
3/21/14, 7:52 AM

nätverksutdelning

Jag behöver wi fi för att uppdatera min iphone. Kabeln sitter via usb port men den hittar inget internet. 

Har sökt och letat vart jag kan ändra lösenord på vårt låsta nätverk. Någon som har lust att hjälpa mig? Tror vi har windows 7 som operativsystem.

Annons:
Kaj
3/21/14, 10:22 AM
#1

Du skall inte behöva någon USB koppling. Aktivera/Slå på WIFI på din Iphone. Den kommer då automatiskt börja söka efer wifi nätverk i närheten och den skall då hitta din router som du har till din Windows 7 (jag antar att du har en router och inte kopplat in ditt nätverk direkt till Win 7 datorn för då har du inget wifi - en router krävs)

Lösenordet till routern brukar stå på undersidan alternativt fick du med en lapp med lösenordet då du köpte routern.

När Iphonen hittat din router anger du bara lösenordet (och bocka i kom ihåg mig så behöver du inte ange detta igen nästa gång) och vips skall din Iphone vara uppe på ditt nätverk

farvendal
3/22/14, 3:07 PM
#2

Tror inte jag förstod problemet riktigt.

Men det jag vet är att du kan välja att tanka ner uppdateringen via wi-fi till telefonen och då behövs ingen kabel - enbart att du aktiverar wifi och kopplar upp dig mot ert trådlösa nätverk. Vet du inte lösenordet så kan du kolla det i en dator som är ansluten till det aktuella nätet. 

Alternativ två är att du kopplar telefonen till datorn via USB-kabel och tankar ner uppdateringen i iTunes. Då kan du enkelt göra en säkerhetskopia innan också.

Det är inte så att du får wifi till telefonen genom att koppla den med USB till datorn.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Velinga1984
3/23/14, 2:32 PM
#3

Jag fick hjälp av min datakunnige kusin. Visade sig att vi har router iom vårt 3-paket från telia -digital tv, hemtelefon och internet. Så nu har det löst sig 🙂

Upp till toppen
Annons: