Annons:
Etikettwindows
Läst 1375 ggr
TinaH
2014-03-25 06:06

Win 8 vs Win 9

Jag köpte en n burk i Maj i fjol. (2013). Ja jo, så där värst ny är den inte för alla data nördar, men iallafall. :-) Det var första gången jag kom i kontakt med Windows 8.0. Måste säga att jag inte blev impad Bill denna gången…. Det var så man nästan längtade tillbaka till XP… "Dubbla" skrivbord…HALLÅ!!!….tror dom alla har datorn som ska funka som en mobiltelefon…. Det var den sämsta skiten dom har gjort…för jag har inte hittat logiken för dubbla skrivbord…Men jag kanske är trög… Nu pratade jag med suporten igår där jag köpte vår burk. Ja, jag köpte den på Elgiganten, dom hade erbjudande då. Den har varit toppen, fungerat som en klocka och spunnit som en katt, har fyllt mina behov vad jag använder en dator till. Grafik, Foto, Office, Hemsidebyggade och något litet spel. Mitt Win 8.1 har krachat i helgen….. :-( Det var första gången det krachade, så man kanske ska vara nöjd att det höll nästan 1 år…jag vet inte… :-) Men när jag snackade med datasuporten igår, så kom vi in på detta med OP. Han sa att han såg fram mot Win 9.0. Som enligt honom skulle bli mycket bättre än Win 8.0. Jag blev ju givet nyfiken på vad killen sa att dom tänker plocka bort detta med dubbla skrivbord och öka prestandarn etc. Så jag googlade lite. Enligt Techworld så ska det INTE bli så…. Jag kan då inte begripa hur don i sånna fall kan släppa en ny version av ett OP, om dom endå ska behålla det som det ser ut idag… Eller är det jag som tolkar saker fel? Har någon här inne någon hum om Win 9? Jag blev bara lite förvirrad. :-) Tack för svar!! :-)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
deeman
2014-03-25 13:46
#1

Håller med dig om WIndows 8, det är inte särskilt innovativt och användarvänligt för hemmaanvändaren. När det gäller Windows 9, så har jag inte hört något om just Windows 9, tror det lär dröja innan vi ser version 9.
Vad jag däremot har hört att det ryktas om är att en version av Windows 8.1 kan komma att bli gratis. Eller om det rör sig om en helt ny version, i detta nu är det dock oklart när det kan bli aktuellt.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Fillixa
2014-03-25 17:54
#2

Windows Phone 8 fungerar smidigare än Windows 8 tycker jag! Inga dubbla skrivbord på WP8Tummen upp! Microsoft jobbar hårt för att W8 och WP8 skall bli ett! Nu lanseras snart Windows Phone 8.1 och jag hoppas att Windows Phone visar vägen för kommande Windows 9Tummen upp!

TinaH
2014-03-25 18:37
#3

Det ska tydligen enligt Techworld bli nån typ av lansering på någon mässa nu i april av win 9. Så Win 9 ska tydligen ut på marknaden till hösten, troligtvis. Men jag vet inte! :-) Jag hade innan min dator krachade, Win 8.1. Fick en uppdatering av 8.0. Tycker att man borde kunna koppla bort, eller kunna kringå det jobbiga första skrivbordet. För det är bara i vägen… Det är bara inoverande!! =)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Kryddis
2014-03-26 00:49
#4

#3
Jag antar att du menar det Win 8 kallar för Start med "första skrivbordet" (det med alla appar på). Om du inte vill komma dit när du sätter igång datorn/loggar in utan istället till det som Win 8 kallar Skrivbordet och som ser ut ungefär som det gamla skrivbordet gör du så här:

Högerklicka i aktivitetsfältet när du är på det "gamla skrivbordet" - välj Egenskaper - klicka på fliken Navigering - klicka i valet "Gå till skrivbordet istället för till Start när jag loggar in osv" - klicka på OK.

deeman
2014-03-26 00:55
#5

Förvänta Er inte för mycket av nian - det krävs mycket för att fixa till misstaget med 8:an ;-)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


bamse6311
2014-03-26 18:18
#6

TinaH

Om du installerar Classic Shell så kan du slippa det där med två lägen och kan alltid starta Win8 (8:1) i det vanliga skrivbordsläget.

Då får du den vanliga startmenyn med en vanlig startknapp och som sagt var så startar du den då alltid i det vanliga skrivbordsläget.

Du kan göra det precis som en Win7.

Kolla gärna länken nedan.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.505643/sa-trollar-du-fram-start-menyn-i-windows-8?queryText=classic shell

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: