Annons:
Etikettinternet
Läst 1614 ggr
[VSK]
3/26/14, 9:47 AM

Installerade Firefox igen

Jösses vilken skillnad jämte Chrome i hastighet på nätet. Ff kör åttor runt Chrome ☝️

Annons:
Fridaaaa
3/26/14, 10:05 AM
#1

Här är google chrome betydligt snabbare än FF 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
3/26/14, 10:12 AM
#2

🤔

😃

Zepp
3/26/14, 12:58 PM
#3

Samma här.. med FF känns det som någon hällt kola i burken.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

deeman
3/26/14, 1:11 PM
#4

FF är snabbt men här är Chrome också betydligt snabbare när det väl fungerar, det har tyvärr varit lite knas i maskineriet i mitt Chrome på senare tid. Men jag upplever dock ändå webbläsaren Opera som snäppet snabbare än de båda nämnda.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Fridaaaa
3/26/14, 1:12 PM
#5

Undra varför de är olika snabba på olika datorer/internetanslutning?

På min dator spelar det ingen roll om jag använder vårt internet, mina föräldras eller vilket det är, chrome är överlägset bäst ändå

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaj
3/26/14, 2:42 PM
#6

Versioner på webbläsare är "färskvara"
En version är Chrome snabbast för att vid nästa version bli omkörd av FF för att sedan återigen bli snabbast igen etc.

Gäller även för Internet Explorer, Opera och alla andra webbläsare.

För att testerna skall bli riktiga måste man även ta hänsyn till att en webbläsare kan vara snabbare på en viss sak än en annan men långsammare på en annan. T ex kan en webbläsare vara snabbast på att hantera html5 kod men lite långsammare än en annan webbläsare på att hantera säg JavaScript.
Det är väldigt svårt för en användare att säg något generellt utan man kan bara bedöma sin egen upplevelse - dvs hur snabb den är på de sidor just du brukar använda. Det kan vara en helt annan uppfattning än vad jag har om jag besöker en annan typ av sidor.

Så alla webbläsare är nog bra och snabba på sitt vis. Och det förändras med varje ny uppdatering av dem.

Annons:
[VSK]
3/26/14, 3:13 PM
#7

Jo visst är det så att webbläsare är bra på olika saker, men jag går helt efter den upplevda hastigheten.

När man scrollar i facebook så är Chrome hopplöst förlegat. Känns som man har en 7 år gammal dator och ADSL 512k typ.

bamse6311
3/27/14, 12:15 AM
#8

IE11 rules.
(Chrome använder jag ytterst sällan och naturligtvis så har jag alltid de senaste uppdateringarna.)

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
3/27/14, 4:05 AM
#9

IE11 är snabbt att surfa med (upplevd surfhastighet) 👍

bamse6311
3/27/14, 4:11 AM
#10

#9 VSK

Snabbare än Chrome ivf (min upplevelse *s*).

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
3/27/14, 4:24 AM
#11

Snabbare än Chrome alla dagar i veckan ☝️😃

Fridaaaa
3/27/14, 9:11 AM
#12

Jag har senaste google chrome, och testade att ladda ner senaste ff igår, FF var som sirap jämfört med Chrome 😛

IE är bland det sämsta jag använt, osäker samt ganska seg, fyller dessutom inte det jag vill ha. Det avinstallerades direkt när jag fick hem datorn 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaj
3/27/14, 10:20 AM
#13

IE11 har vissa ordentliga problem. Ex är den inte kompatibel med Microsofts egna produkt SharePoint 2010 där vissas saker helt enkelt inte fungerar såvida man inte ställer in IE11 på att köra SharePoint siterna i kompatibilitetsläge.
Jag antar att det iofs beror på att SharePoint 2010 skapar html och JavaScript kod på ett sätt som IE11 inte renderar. Problemet borde således ligga på SharePoint men det är ju anmärkningsvärt att MS inte tog höjd för sin egen produkt då de släppte IE11.

Dessutom får jag ibland krascher i IE11. Den startar visserligen om snyggt och prydligt men ändå.

I övrigt är jag mycket nöjd med IE11

Annons:
[VSK]
3/27/14, 2:48 PM
#14

Nu när jag läst lite om era erfarenheter, så kan jag inte sluta fundera på om webbläsarna är optimerade för olika CPUér 🤔

bamse6311
3/27/14, 6:06 PM
#15

För min del så har inte IE11 kraschat någon gång och jag har använt den ända sedan den kom.

Nåväl, det finns ju inget som är rätt eller fel i det här.

Har en misstanke om att en del som klagar på IE inte har testat IE11 utan tidigare versioner som ju var betydligt sämre och därmed refererar till dessa utan att ha testat 11:an.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
3/27/14, 6:10 PM
#16

#15 Fel antagande när det kommer till mig i alla fall (jag är en av de som klagar på IE).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zepp
3/27/14, 8:49 PM
#17

Det främsta felet med IE11 är väl att det e för säkert.. och blockar och har sig hela tiden, det kräver att man ställer in det!

Fel nummer två är att det inte finns gratis Adblock!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
3/27/14, 9:28 PM
#18

TPL funkar alldeles utmärkt med IE 🙂

Upp till toppen
Annons: