Annons:
Etikettövrigt
Läst 904 ggr
Evovva
2014-03-29 18:57

Blev jag pålurad en dyrare än jag behöver?

Hej! Då jag inte är super insatt på vad jag behöver så vet jag inte om jag blev pålurad en dyrare dator än vad jag egentligen behöver.

Försäljare är ju smarta när man inte riktigt vet vad man vill ha eller behöver. Det jag gör är  spelar spel som är på nätet så jag ska inte installera några på datorn, surfar använder FB osv. Betalar räkningar. Har även en iphone som behöver kunna uppdateras. Har flera sidor uppe samtidigt även spotify. Vad behöver jag egentligen??

Den jag köpte är :1Tb hårddisk, 8192mb dd3 sdram, wlan  bluetooth 

dvd optical drive, AMD Quad- core A&-5200 Accelerated Processor, Radeon Graphics, Windows 8

Blev jag lurad eller är det den storlek på dator jag behöver?? Tacksam för snabba svar.

Annons:
kissidor
2014-03-29 19:04
#1

Inget uppseendeväckande med den där konfigurationen tycker jag, hyfsad men verkligen inte exceptionell. Att du spelar spelen på nätet minskar inte kraven på din egen hårdvara. Vilka spel spelar du, och vad fick du ge för datorn (det är väl snarare det som avgör om du blev lurad eller ej), och vad hette grafikkortet?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Evovva
2014-03-29 19:37
#2

Fick ge drygt 5000

Har ingen aning om vilket grafikkort det är. Skrev i första inlägget det som står på kartongen. :-/

MagArne
2014-03-29 20:28
#3

Är det en bärbar dator? Du behöver ingen dator alls, du kan sköta allt med din iPhone om du vill.

bamse6311
2014-03-29 20:50
#4

#3 MagArne

Inte för att jag själv spelar olika spel på nätet men kan tänka mig att de som gör det vill ha en något större skärm än en iPhone.

Har en son som spelar mycket (WOW och annat) på nätet och han skulle nog aldrig kunna tänka sig en sådan liten skärm som man har på en smartphone.

Evova, tror inte att du blev lurad och/men som #1 kissidor skriver så är grafikkortet viktigt och processorn likaså.

Din processor ligger någonstans mellan en Pentium 977 och en Core i3-3227U.

Evova, det är ju bara att testa spela WOW eller vilka spel du nu än spelar och se hur det funkar.

Blir du nöjd med hur det funkar så är ju allt ok.

Lycka till.

Bästa hälsningar,
Bertil

Evovva
2014-03-29 20:52
#5

Ja det är en bärbar dator. Och jag behöver en dator för annars kan jag inte uppdatera och säkerhetskopiera min iphone.

MagArne
2014-03-29 21:11
#6

#4 Nu verkar det ju inte vara WOW som TS spelar utan webbaserade spel som inte installerades på datorn enligt första inlägget. Dessa är ju sällan några tyngre saker och skulle säkert i många fall kunna ersättas av mobilappar om man är extrem.

#5 Det går bra att uppdatera din iPhone utan en dator. Den kan uppdatera sig själv via ett trådlöst nätverk. Lika så kan den säkerhetskopiera sig själv till iCloud. Men det är aldrig fel att säkerhetskopiera telefonen till en dator. Backup ska man aldrig snåla på.

Helt klart är det ju trevligare att sitta vid en dator än en liten mobiltelefon. Generellt sätt skulle du kunna klara dig med marknadens absolut billigaste dator för drygt 2000kr. Men som bekant får man vad man betalar för och den dåliga kvalitén och prestandan gör dem inte speciellt långlivade.

Annons:
Evovva
2014-03-29 21:13
#7

Ok. Tack för alla svar.

[Moa-]
2014-03-29 22:00
#8

Jag anser att du fått tag på en bra dator som kommer att hålla en bra bit in i framtiden. Frågan om det var ett bra köp beror bland annat på priset du gav för det, såg nu att det är 5000 kr, var detta i en fysisk butik? I sådana fall helt okej, inte extremt bra, men absolut inte dåligt, du borde enligt mig vara nöjd. =)

bamse6311
2014-03-29 23:56
#9

#6
Bästa MagArne.

Jag vet inte om du missförstod mig men vad jag menade är att "känslan och upplevelsen" av att spela vilket spel det än månde vara måste troligtvis vara en helt annan annat på en större skärm än en smartphone.

Som sagt var så spelar både min äldsta son (43-år) samt även hans dotter väldigt mycket och då via datorn jag kan nog inte tänka mig att någon av dem skulle få ut detsamma att spela på sina smartphones även om båda har smartphones med större skärmar än iPhone har.

#8 Moa-

Håller med dig om att TS säkert kan vara helt nöjd med sin dator och att den uppfyller alla de behov och krav som hon har för sin dator.

TS Evovva, än en gång så lycka till med din dator som du garanterat kommer att bli nöjd med.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: