Annons:
Etikettövrigt
Läst 696 ggr
Teddymarsvinet
3/31/14, 10:17 PM

xbox till datorn?

Hej! Jag tänkte höra om det är möjligt att koppla in ett Xbox 360 till en dator? Kan jag ta ett Xbox och koppla in med HDMI kabel eller fungerar inte det? (Jag har Windows 8.1 om det skulle göra någon skillnad) Berätta gärna hur det fungerar så jag vet om det är värt att köpa ett xbox. :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
ru4real
3/31/14, 10:50 PM
#1

Om du bara vill använda datorskärmen, så kanske det funkar. Men då måste din skärm ha hdmi-in ingång.

Till datorm tvivlar jag på, om inte det skulle funka med usb eller ngt sådant. Men vad vill du göra, lättare att ge ett vettigt svar på det istället. En x-box är ju i stort sett bara en ganska avancerad pc med speciellt operativ för spel och liknande. Inget som du kan ordbehandla på direkt. Den är tänkt att köras mot en tv för spel, det går att titta på film mha den men sen är det inte så mycket mer du kan göra utan att allvarligt ändra i inställningar och annat.

Teddymarsvinet
3/31/14, 10:57 PM
#2

#1 Okej tack för svaret. Asså det jag tycker är lite jobbigt är att spela med mus och tangentbord och skulle vart lättare med en konsol. Skulle man kunna köpa en xbox konsol och koppla till datorn på något vis?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

ru4real
3/31/14, 11:01 PM
#3

Det är nog enklare att lösa, men, det beror på om spelet har stöd för det, vilket inte alla har. Kolla först det. Annars är det väl bara att plugga in kontrollen i usbporten på datorn.

Och, ett litet klargörande; konsollen är vad man kallar x-boxen ochså. Det du troligtvis tänker på (och som jag svarat på) är att de du styr med kallas kontroller.

Leon1973
3/31/14, 11:02 PM
#4

Nej, du kan inte koppla din xbox till datorn. Jag har läst båda dina inlägg och förstår fortfarande inte vad poängen med det skulle vara.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Teddymarsvinet
3/31/14, 11:03 PM
#5

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Leon1973
3/31/14, 11:43 PM
#6

Det är bara en kontroll som du spelar med, för att ersätta mus och TGB om det är det du vill göra så är det en sådan du vill ha…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Emo
4/1/14, 7:45 AM
#7

Titta på baksidan när du köper ett spel till din PC.

Om det står där att du kan spela med en kontroller till X-Box

(Supports Xbox 380 Controller for Windows) och en liten icon med en kontroller.

På framsidan Finns en Windowsbild uppe till vänster och sen texten Games for Windows.

Jag har en kontroller med usbkontakt till datorn (och till min X-box consol)

Sen tror jag att du dessutom kan ansluta datorn till TVn för att få större bild, men fråga inne på Datorspel i stället. De vet så mycket där. Det har jag inte testat än.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Teddymarsvinet
4/1/14, 11:50 AM
#8

#7 Okej tack så mycket! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

deeman
4/1/14, 3:03 PM
#9

Som #4 förstår heller inte poängen riktigt och ställer mig också frågan till varför man vill koppla XBOX till datorn?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Teddymarsvinet
4/1/14, 7:51 PM
#10

#9 Men inte själva datorn. Utan använda samma skärm bara.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

deeman
4/2/14, 12:20 AM
#11

Aha på så sätt, - förutsätt att det är möjligt så finns det säkert flera lösningsalternativ. Lättast är väl att köpa något färdigt kabel/adapter -paket?

Ex:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/46051-microsoft-xbox_360_vga_hd_av_cable

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Leon1973
4/2/14, 6:58 AM
#12

Köp en monitor med flera ingångar, jag har kopplat min xbox till skärmen med HDMI och datorn använder VGA, den andra monitorn använder datorn DVI. Så när jag startar min xbox ändrar jag med knapparna vilken ingång den ska köra på så fungerar det, den andra monitorn är dock fortfarande till datorn. Ps. En tydlig frågeställning hade gjort det enklare för oss att förstå vad du var ute efter.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Upp till toppen
Annons: