Annons:
Etikettwindows
Läst 1300 ggr
battlecruiser12
4/1/14, 3:25 PM

ADware?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satte mig precis vid datorn för att spela lite och det första som händer är att det kommer ljudreklam i mitt headset. Självklart kollade jag aktivitetshanteraren direkt. Fanns inga misstänkta filer där. Prövade stänga av spotify helper grejen som av nån anledning var på utan spotify, utan effekt. Som tur var försvann reklamet efter typ 10 sekunder. Lägger ut ett skärmklipp av de program som är igång just nu.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Annons:
battlecruiser12
4/1/14, 3:27 PM
#1

wispits.exe och SnippingTool.exe är bara delar av  windows skärmklippningsverktyg.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

battlecruiser12
4/1/14, 7:15 PM
#2

Har gått ett tag nu, men det har inte återkommit.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

annia1
4/1/14, 10:03 PM
#3

battlecruiser det du troligen har fått in nå skit. Vet inte om detta hör till så kallade PUP:s (oönskade program) eller om det mer hör till virus hållet. Det med ljud är rätt nytt så jag vet inte riktigt vad som kan hjälpa dig att få bort det.

Kan du engelska. Om du kan själv så här en länk till just ljud hur man ska kunna få bort det. Om du inte kan engelska så be nån om hjälp. Av de program som finns där så har jag bara erfarenhet av två av dom och det är adwcleaner och malwarebytes anti-malware. De andra vet jag inget om.

Det är flera program i länken så i din sits så skulle jag själv välja att be nån om hjälp.

.

battlecruiser12
4/2/14, 3:38 PM
#4

Första steget gav inget resultat eftersom att det inte hittade något. Var även lite tveksam då de två första stegen krävde att man bytte namn på filerna.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

annia1
4/2/14, 4:11 PM
#5

Jag kan förstå att du var tveksam. Men att man ska byta namn på filerna är för att den skit man har i datorn inte ska känna igen just det programmet. För en del skit är så programmerat att det döljer sig för vissa program och kan även blockera nedladdning och skanning av program.

.

Upp till toppen
Annons: