Annons:
Etikettwindows
Läst 1468 ggr
[rolnor]
2014-04-07 21:24

PUP

Har haft jätteproblem med reklam som varit störande. Försökte installera olika gratisprogram som skulle stoppa eländet (advclear etc.) men det hjälpte inte. Till slut gjorde jag en ominstallation av windows, det funkade jättebra, skönt att bli av med gamla filer och gamla program som jag inte använde, det är som att få en ny dator. Sparade såklart viktiga filer på minne. Rekommenderas!

Annons:
Halvdansken
2014-04-07 23:16
#1

Eh…. hur kan en ominstallation av Windows stoppa reklamen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

annia1
2014-04-08 02:06
#2

Halvdansken nu blir det nog nåt missförstånd nånstans. Vanlig/normal reklam man ser på olika sidor på nätet stoppas inte. Däremot får du bort den extra reklam som du får när du fått in PUP:s (oönskade program) i datorn eftersom du får bort de program som åstadkommer dessa.

.

Halvdansken
2014-04-08 17:23
#3

Men måste man ominstallera hela windows för det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

annia1
2014-04-08 18:24
#4

Jag kan inte säga att man måste göra det. Men en del PUP:s är så svåra att få bort så ett alternativ är då att ominstallera windows istället för att sitta och skanna igenom datorn med flera olika program och även leta manuellt. 

Sen tidsfaktorn. Jag har själv inte ominstallerat nån dator, men jag tror det ibland tar kortare tid att göra det än att faktiskt rensa den från skräpet.

.

Taggeman
2014-04-08 18:51
#5

Har ominstallerat Windows 7 några ggr. har man inte en backupp utan installerar från grunden med 7an, Officepaket, antivirus, Adobe och sen med alla 300hundra uppdateringar inräknat tar det ca 12 timmar.

Sen ska det rensas ur filer o en defrag så det tar sin tid.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[rolnor]
2014-04-08 19:11
#6

Jag använde den funktionen i Windows 8 där man inte behöver skivor, men visst har man många program så blir det en del jobb, gött att jobba med en fräsch dator kan jag säga..

Annons:
Zepp
2014-04-09 18:47
#7

Äsh.. brukar som regel inte ta mer än 6 timmar för det grundläggande!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Taggeman
2014-04-09 19:07
#8

#7 Kan så va men alla Windows uppdateringarna tar en j..la tid att få in det är det som tar mest tid nu.

Jag satte in en ssd-disk bara för några dar sen o tog tid på den här installationen  o det blev ca 11 timmar med W7 o office paketet o antivirus + alla uppdateringar till W7 o office. Och det räknar jag som grundläggande.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[rolnor]
2014-04-10 12:55
#9

Det tog tid för mej också men maskinen behövde ju inte passas, går ju att köra på natten.

Upp till toppen
Annons: