Annons:
Etikettövrigt
Läst 2974 ggr
[krysopras]
2014-04-23 16:35

musplattan funkar ej plötsligt

Min laptop slutade plötsligt svara på musplattan, markören bara hängde sig. Jag kan använda trådklös mus. När jag startar om datorn kommer det upp en symbol med en musplatta, en hand och ett rött streck över. Är det någon här som vet hur man åtgärdar detta? Jag har kollat i kontrollpanelen men hittar inget som hjälper mig.

Det finns inga återställningspunkter på datorn, den är ny och den funktionen är avstängd märkte jag nu när jag behöver den. Så jag kan inte systemåterställa den.

Annons:
JustMySelf
2014-04-23 16:37
#1

Du har inte råkat trycka in knappen för att stänga av musplattan? (På min är det F6)

Har du Windows 8? Testa att hålla in shiftknappen och starta om datorn samtidigt.

[krysopras]
2014-04-23 16:52
#2

Jag har windows 7. Jag har provat alla f-knappar nu men musplattan reagerar inte på någon av dem, men det är troligt att jag kan ha tryckt in ngn knapp av misstag. Hur får man reda på vilken knapp eller vilket kommando som slår av/på musplattan på ens dator?

[krysopras]
2014-04-23 17:39
#3

Plötsligt hittar den inte Internet heller. Och vägrar åtgärda problemet när jag felsöker. Den måtte ha havererat fullständigt, den vidriga tingesten. Det är en hp. Jag skulle kunna yttra en väldig mängd fula ord nu.

Jag behöver den för att plugga. Jag får väl lämna in helvetesmaskinen på reparation nånstans.

annia1
2014-04-23 21:34
#4

När det gäller internet så har jag ingen aning.

När det gäller musplattan. På bärbara så kan man ofta få hålla en ner en knapp som det står Fn på samtidigt som man håller ner en F knapp. För mig är det F5 jag ska hålla ner samtidigt med Fn. Fn knappen brukar finnas nere till vänster på tangentbordet. För mig så ser symbolen på F5 ut ungefär som musplattan.

På vissa bärbara datorer så finns det knappar ovanför själva tangentbordet. Så om du har knappar där så kika där om nån av dom ser ut att höra till musplattan.

.

[krysopras]
2014-04-24 09:09
#5

Tack! Jag har provat fn + alla f-knapparna. Eftersom den inte hittar nätverket måste jag ändå lämna in den. Telefonen och min andra dator hittar nätverket, så det finns.

Upp till toppen
Annons: