Annons:
Etikettövrigt
Läst 919 ggr
[Älskamig]
2014-04-25 21:07

Hjälp m. skivintag!

Hej, Mitt skivintag eller där man sätter in skivan på laptopen, har gått sönder. Så får inte ut skivan nu… :/ Vad ska jag göra?

Annons:
Record
2014-04-25 23:15
#1

Har du ett "Gem" du kan räta ut, tar du detta och trycker in i hålet på datorns CD-enhet, då lossar spärren som håller "släden" så du kan få ut din skiva hel.

[Älskamig]
2014-04-26 05:50
#2

#1: Tror dock att det är släden som har gått sönder :( Eller bandet… ;S

[Älskamig]
2014-04-26 06:09
#3

Fick ut skivan… Men när jag sätter i skivan igen (samma skiva), står det att jag behöver en annan skiva för att starta programmet (sims), men det är samma skiva :P

deeman
2014-04-26 12:09
#4

Skivan kanske för trasig för att läsas.
-Har du provat en annan skiva?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Älskamig]
2014-04-26 19:04
#5

#4: Skivan i sig är det inget fel på, utan det är skivintaget… Råkade ha sönder det en gång när jag hade med datorn i min vanliga väska. Så när jag skulle ta upp datorn, så hade skivintaget åkt ut och liksom "knäckts" … :/

deeman
2014-04-26 23:11
#6

Aha, ja det är lätt hänt. Dessvärre så går den grejen sönder lätt om luckan råkar vara ute. Du ska inte använda spelaren, du kan skada fler delar, datorn och andra skivor….
Den enda lösning pga. det inträffade är att du får köpa en ny CD/DVD-spelare/(enhet) och montera in i datorn. Alt. en extern spelare.
Någon annan lösning finns inte tror jag. Du måste fixa en ny CD/DVD-enheten som passa datorn för att kunna köra/läsa dina skivor.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Upp till toppen
Annons: