Annons:
Etikettwindows
Läst 5785 ggr
maneda
4/29/14, 10:23 AM

WinZip Bra eller dåligt ?

Hej, någon som får erbjudande om GRATIS driver uppload.

MEN sedan när man går vidare och får beskedet att du har väldigt dålig prestanda på din dator så måste du betala 345,19 sek. ( bara beloppet är väldigt konstigt tycker jag )

Jag litar inte på detta program, de kanske tar över hela min dator.

Någon som kan ge mig råd om detta, och varför kostar det när det står GRATIS från början.

Annons:
Niklas
4/29/14, 10:43 AM
#1

Det låter som reklam. Jag skulle inte betala.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

maneda
4/29/14, 10:46 AM
#2

Tack Niklas,

Jag anade väl detta men man undrar ju om min dator är så dålig som de vill göra gällande, när det gäller prestandan.

Tack från maneda

Niklas
4/29/14, 10:48 AM
#3

De har nog ingen aning om din dators prestanda och i slutänden är det enda viktiga hur du upplever prestandan. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Doroteagun
4/29/14, 11:11 AM
#4

TRYCK BORT ALL TEXT MED "DIN DATOR HAR DÅLIG PRESTANDA"!  Det är bara dold reklam och det stämmer inte alls! Akta dej speciellt för SysTweak med RegClean Pro med Special Disk Cleaning Tools! Det senare programmet gjorde så att jag inte kunde öppna datorn överhuvud taget. Trots att Windows har godkänt programmet så under en defragmentering lyckades programmet sabba min dator och Windows reparationsprogram lyckades inte laga felet!

Jag blev tvungen att ta bort allt ur datorn och ladda in en ny version av Windows 7 Home Premium. Tack-och-lov så hade jag installationsskivan kvar från Dell och med hjälp fick jag den gamla versionen installerad (datorn är 'bara' tre år gammal) och med Windows uppdateringar som tog nästan fyra timmar så började jag kunna använda datorn igen.

Så, akta dej för att köpa från påstridiga företag i branschen! Nu kom jag helskinnad ur det hela men det kunde ha hänt att jag hade måst betala för en helt ny version av Windows. Anlita istället etablerade företag som inte behöver gå ut med tjatreklam. Nu använder jag mej av McAfee som är heltäckande. 

Det finns It-forum på nätet som man kan gå in och fråga på om man är osäker. Tyvärr gjorde jag inte det. Googla på WinZip så hittar du säker något. Om du är medveten om att din dator går trögt så kan du gå in och diskdefragmentera själv och det kan du också googla på hur man gör.

deeman
4/29/14, 12:29 PM
#5

Winzip är egentligen inte gratis utan det förligger en testperiod (trial) som är gratis. Jag vet att det är/kan vara förvillande, och det borde inte få se ut så här egentligen utan i mitt tycke så ska tillverkarna t.om vara lite mer övertydliga. I många fall är det lättare att tro att det faktiskt gratis.

**
Byt till ett liknande program
**Avinstallera Winzip och ta hem 7-zip i stället, det är helt gratis till 100% och det stödjer de flesta formaten.

_Ex:
Tidigare så använde jag mig av både Winzip och Winrar innan jag stötte på det omnämnda 7-zip. I dag använder jag Windows egna, men för det mesta endast 7-zip. 
_

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Leon1973
4/29/14, 1:15 PM
#6

Håller med Deeman, 7zip är bättre.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Kaj
4/29/14, 2:29 PM
#7

Allt är sagt. Klicka AAALLLLDDDDRRRRIIIIGGGG på Ok på sådana uppmaningar. Det är inget fel på din prestanda det är bara ett sätt att "lura" folk och tro att de behöver hjälp och måste betala en slant.

7-zip är ett utmärkt zip/unzip program som är gratis och kan lika mycket och mer än WinZip.

Det finns även ett program som heter PeaZip som också är gratis och bra och rätt lika 7-zip.
Jag använder 7-zip och har inte haft något behov av ett annat program.

Dessutom om du har Windows 7 så ingår ett zip/unzipp program. Om du får en ZIP fil så klickar du bara på den så löser Windows upp den. Om du vill skapa en ZIP fil så högerklickar du på en fil eller flera filer eller ett eller flera bibliotek och sedan väljer du "Skicka till - Komprimerad mapp"

maneda
4/29/14, 6:17 PM
#8

Tack alla för denna värdefulla information.

Kanske återkommer senare om fler frågor

Upp till toppen
Annons: