Annons:
Etikettwindows
Läst 673 ggr
Teddymarsvinet
4/30/14, 6:10 PM

Opening ad service

Hej! Jag får upp reklam som bara poppar upp helt plötsligt och det är rätt jobbigt när man kollar på swefilmer t.ex. För då öppnas lixom en ny flik med nån reklam. Sen Så kommer det ibland upp som ett avlångt nytt fönster som man det inte finns nått ''x'' på så det går inte att kryssa utan försvinner av sig själv efter en stund. Vad kan jag göra?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
[Sångfågeln752]
4/30/14, 7:42 PM
#1

Du kan installlera adblock +, det är suveränt 😃 det fungerar på dom vanligaste webbläsare.

https://adblockplus.org/en/firefox

annia1
4/30/14, 8:09 PM
#2

Teddymarsvinet du kanske ska be nån hjälpa dig för det du fått in är så kallade PUP:s (oönskade program). Jag sökte på nätet det du skrivit i rubriken, men fick ingen träff som visar hur man tar bort just detta.  De enda beskrivningar som finns på nätet hur man tar bort det är på engelska. Så bra om nån kan hjälpa dig. Här är en länk som man kan läsa på och där det finns program som man kan använda för att försöka få bort det med.

Du kan även kika i ditt antivirusprogram och leta bland alla inställningar och se om det finns nån inställning för upptäck av PUP:s (oönskade program) Om det finns så klicka i det och sen skanna igenom datorn med det. Men det är inte alla antivirusprogram som har den inställninge.

***

Sångfågeln752 att installera adblock när man fått in PUP:s är inte det första man bör göra. Utan bör få bort det då man fått in oönskat program idatorn. Och det är inte ens säkert att adblock gör nån nytta för det har funnits personer som installerat adblock och visst själva reklambilden är borta, men man får fortfarande popupfönster,

.

[Sångfågeln752]
4/30/14, 10:25 PM
#3

#2, Det får man inte alls! Lägger man dessutom in flera filter bla. så kommer det inte upp popuupfönster heller.

Det är bara onödigt och lägga energi på sådant när det finns mycket enklare alterntiv än det du föreslår men visst vill man ägna tid på att leta och inte har annat och göra så you welcome.

annia1
4/30/14, 10:50 PM
#4

#3 Visst vill man ha skit i datorn och riskera att den blir så seg att det inte går att surfa eller till och med blir att tjuta för att det är PUP:s i den så visst går det att installera adblock och hålla tummarna att det döljer skiten.

Vill man bara sopa skiten under mattan och låtsas som det regnar så installera man adblock. Vill man ha en fullt fungerande dator så rensar man den.

De flesta vill inte ha program i datorn som dom inte valt att ha och inte ens vet vad dom gör. För vill det sig illa så kan PUP:s skada datorn.

.

[Sångfågeln752]
5/1/14, 11:46 AM
#5

#4, Ha ha ha eller hur 😛

Teddymarsvinet
5/1/14, 2:27 PM
#6

Hur vet jag vad som ska bort och inte då?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
annia1
5/1/14, 3:55 PM
#7

Det är det som är det knepiga när man inte vet namnet. Det du kan göra är att kika bland tillägg, brukar finnas under rubriken verktyg. Titta i första hand efter sånt som du inte känner igen och ta bort.

Sen göra likadant under sökmotor. Se att du bara har de du vill ha. 
Och har du mer än en webbläsare så får du kika även i den andra gällande både tillägg och sökmotor.

Sen den allra knepigast biten är att titta bland installerade program. För det är nog rätt många av oss som inte kommer ihåg vad alla program heter som man själv valt att installera. Och vad som hör till datorn är än knepigare att veta. Men i första hand kika om det finns ordet toolbar nånstans i namnen för de brukar ofta vara en sak som medföljer PUP:sen. Enda toolbaren jag själv har är google toolbar.

Ovanstående är det du gör manuellt. Men sen får du skanna med några program. I min länk så finns det flera program. Men skanna i alla fall med adwcleaner och malwarebytes anti-malware av dom.

Det är knepigt att ge råd i text över nätet, det är enklare när man sitter vid datorn och själv ser vad som finns och vad som händer när man gör saker.

.

[Sångfågeln752]
5/1/14, 11:17 PM
#8

#6, Det förstår den själv Teddymarsvinet så man behöver inte offra någon tid på det alls 😃

Upp till toppen
Annons: