Annons:
Etikettprogramvara
Läst 3440 ggr
beem
2014-05-02 21:10

Spara filer med VLC Media Player

Jag vill spara ner  klipp till datorn  gällande tex Photoshop från You Tube  pga att de plockas bort från YT lite då och då och jag vill ha kvar dem - men hur gör man. 

Jag kopierar en  url och klistra in i VLC och spela upp men sen vill jag spara den.

Jag har gjort det för ett par år sedan men kan inte komma på hur man gör.  Jag har testat alla avd. i VLC  som går men det blir inte rätt. Jag gör ju naturligtvis fel - men var ? Jag har letat info men hittar  ingen som stämmer på nuvarande vers. av VLC.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
tankgirl
2014-05-02 21:19
#1

Vad jag förstår kan man bara göra detta med ett program som sparar ner videorna till datorn, tex. Youtube downloader.

Ladydragon
2014-05-02 21:58
#2

Jag skulle rekommendera dig att använda ett annat program YTD (youtube downloader det är ett enkelt program som smidigt kan ladda ner videos från Youtube och dessutom kan man efter nedladdning välja att konvertera filen till nåt lämpligt format beroende på om man enbart vill ha ljudfilen eller både och

deeman
2014-05-02 22:15
#3

Det ska gå att lösa via VLC men det smidigaste är via ett s.k tilläggprogram i webbläsaren Firefox. Ett smidigt sådant är Flash Video Downloader: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/flash-video-downloader/ 

Jag kommer att inom kort skriva en guiden hur man kan använda VLC även till detta ändamål.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


beem
2014-05-03 13:57
#4

#1 #2 - Jag ska kolla tipsen ni ger.

#3 Jag försökte hitta ett tilläggsprogram för Chrome men det är svårt då jag inte vet vad det heter - om det nu finns.

Ser fram emot en guide ang. VLC.

Tack till er alla.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

deeman
2014-05-03 14:27
#5

Det tillägg jag tipsar om gäller för webbläsaren Firefox inte Google Chrome. Det finns säkert någon liknande motsvarighet till Chrome, men inget jag vet i skrivande stund.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Liz85
2014-05-04 11:20
#6

Flash video downloader bör man tydligen undvika just nu pga virus.

Kollade in de olika alternativen och läste kommentarerna för att se vad folk tyckt om denna o liknande add ons. En person har bett mozilla droppa just ovanstående tillägg pga viruset och någon annan har skrivit att denne fick in flera malware efter att ha installerat det.

Annons:
deeman
2014-05-04 13:18
#7

Jasså, som fristående programvara kan jag tänka mig att det kan vara så men som ett tillägg så har jag inte märkt av men tack för informationen.
När skulle informationen ha förmedlats till Mozilla ang. detta?

Det första som nämns ovan bör man tydligen också se upp med har jag sett nu när jag tittade närmare på det. Det kan innehålla andra program så var uppmärksam.

Som alternativ kan man prova ClipGrab som är ett fristående program som jag använde flitigt själv. 

Men det bästa är nog att använda sig av VLC, det fungerar ypperligt med Youtube och med de flesta andra liknande sajter.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Sångfågeln752]
2014-05-04 13:42
#8

Man kan också använda det här, smidigt och enkelt och man behöver inte ladda ner något program heller.

http://youtube2mp3.se/

Kaj
2014-05-05 09:19
#9

Det finns en massa webbsidor där man kan klistra in Youtube url:em och sedan kan man spara filen lokalt på sin dator.

Freemake har ett program som heter Freemake Video Downloader som klarar av att ta hem från youtube och en himla massa andra siter.

#3 - bra initiativ att ta fram en liten guide om hur man kan använda VLC för detta. Jag glömmer alltid bort mellan gångerna och får hålla på och testa mig fram som en nybörjare varje gång.

deeman
2014-05-05 12:36
#10

Upptäckte just att det finns två alternativ via VLC, det ena är lite omständigt med hopp mellan webbläsaren och VLC men att spara till fil går fortare än det andra som i stället är enklare,  men tar längre tid att spara fil.
Lutar nog åt att jag skriver guiden utifrån det enklaste sättet till en början. Om fingrarna dock glöder vid tillfället så kanske det blir både och ;-)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


beem
2014-05-05 15:00
#11

#10 Låter bra med den enkla vers. till att börja med. När man sen är varm i kläderna kan det vara kul att lära den andra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2014-06-10 15:41
#12

Väntar 🤫


Sorg är kärlek som blivit hemlös

deeman
2014-06-10 16:18
#13

Oj, väntar du ännu;-) det behöver Du inte göra - bra länkar finns ovan:

T.ex det senaste Clipgrab http://clipgrab.org/ fungerar bra med bl.a Youtube.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
beem
2014-06-10 16:35
#14

#13  I #10 skrev du att du skulle skriva en guide  😃

Jag tror Kaj uppfattade det så också.

Det var VLC vi pratade om. Den länken gäller bara You Tube……. om jag fattar det rätt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

deeman
2014-06-10 17:42
#15

Ja jag har skrivit en guide, den revideras och är i slutfasen för närvarande. Du har helt rätt i att vi pratade om VLC, men var det dock inte just att spara klipp från Youtube du frågade efter i första inlägget?
"Jag vill spara ner  klipp till datorn  gällande tex Photoshop från You Tube  pga att de plockas bort från YT lite då och då och jag vill ha kvar dem - men hur gör man. "

När det gäller att spara klipp från Youtube så fixar Clipgraber detta och det fungera med mer än bara med Youtube. När det gäller VLC så är det mer mångsidigt då det fungerar med de flesta sajter. Känns dock lite overkill då Clipgrabber fungerar ypperligt för det du önskar att göra, d v s ladda ned från Youtube.
Det framgår i tidigare trådar att du behöver egentligen inte VLC i detta fall, men ämnar du använda just VLC för ett bredare område så kommer den guiden snart, troligtvis färdigställs den till helgen.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


bamse6311
2014-06-11 00:09
#16

För något år sedan testade jag Youtube downloader och den fungerade fint.

Det enda negativa var dock att jag fick en YTD toolbar med när jag laddade ner och installerade YTD downloader.

Denna toolbar var jag inte så intresserad av att ha och dessutom så var den inte heller så lätt att bli  av med.

Jag avinstallerade den med Revo unistaller men det hjälpte inte så mycket då den återinstallerade sig själv om och om igen.

Inte ens när jag sedan avinstallerade både själva programmet Youtube downloader samt toolbaren hjälpte det då den jäkla toolbaren ändå återinstallerade sig själv igen.

Nåväl, till sist så blev jag ändå av med den där jäkeln och om jag inte minns helt fel så fick jag bort den när jag körde/skannade med adwcleaner.

Nåväl, "Youtube downloader" i sig funkade väldigt bra och var enkel att använda.

Bästa hälsningar,
Bertil

Ladydragon
2014-06-11 00:26
#17

#16 ett mycket bra tips är att alltid läsa igenom allt som står när man installerar något program…..

dom flesta gratis program innehåller tyvärr toolbars av olika slag men bara man läser vad det står i rutorna när man installerar nåt så slipper man det problemet

beem
2014-06-11 10:30
#18

#15 Njae problemt är alla klipp jag  vill spara. YT var bara ett exempel. I och för sig ett dåligt exempel då man där kan använda just Clipgrab.

Det jag vill lära mig är VLC.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
2014-06-11 10:39
#19

#17 Ladydragon

Jo då, numera så är jag väldigt försiktig när jag laddar ner och installerar en ny programvara.

Oftast så kryssar jag ur alla rutor utom den där med att lägga en genväg på skrivbordet.

Det här var ett antal år sedan med just den där ytd.
Man skall ju också se till att ladda ner direkt från leverantören och inte genom någon tredjepart även om man för en del programvaror måste ta dem via cnet, filehippo eller någon annan.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: