Annons:
Etikettwindows
Läst 1983 ggr
SegerSims
2014-05-09 14:47

CyberLink och Backup

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte mig en ASUS laptop i julas och för första gången igår så ville ASUS uppdatera sig så jag lät den göra det. Men jag kollade inte så noga på vad den faktiskt uppdaterade.

Så plötsligt har jag Cyberlink ikon nere till höger. Har inte sett den tidigare och vet inte vad jag ska med den till. Tillhör den datorn? Eller Varför fick jag den plötsligt?

Nu kommer det även upp en skylt hela tiden om att jag ska göra en backup. Men  för det verkar det som att jag måste registrera mig. Tycker allt verkar skumt. 

Någon som vet något om detta? Det är Windows 8 om det har någon betydelse.

Lägger upp flera bilder …

Kanske hamnar under fel kategori …

Annons:
beem
2014-05-09 16:14
#3

Jag har Windows 8. Jag kollade och ser nu att jag också har Cyberlink som kom med Win. 8. Det finns där men stör inte.

Den  nedre bilden  är från Norton antivirusprogram som också följde med med möjligheten att testa gratis en tid och sen måste man betala. Om du inte vill ha det  så gå in i kontrollpanelen och avinstallera Norton. Jag gjorde så.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

SegerSims
2014-05-09 16:17
#4

Ok tack, men nu är det så att jag har Norton som Virusskydd … och har aldrig varit med om detta på någon annan dator tidigare. Konstigt!

beem
2014-05-09 17:06
#5

Ja det var ju konstigt. Det kanske blir så då Norton följer med Win. 8 med en gratis period.  Du borde ju kunna avinstallera Norton som kom med Win 8. Det är ju störande  att ha denna som poppar upp i tid och otid.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

SegerSims
2014-05-09 17:41
#6

#5 Ja jag får kolla på det, tack så mycket 🙂

Annons:
annia1
2014-05-09 21:46
#7

Finns en tråd inne på eforum som startas idag som gäller cyberlink. 

Du kan ju kika på den länk (engelsk) som finns i den tråden. Du tar inte bort programmet från datorn, men det ska tas bort så det inte visas om jag förstår det rätt.

.

Zepp
2014-05-10 12:59
#9

Det är en molnlagringstjänst/backup, använd den du får gratis från din ISP!

Avinstalera allt du inte bett om.. brukar klaras av på 4 timmar om man är en van datoranvändare.. det e det mest krävande vid köp av ny dator!

Då ingår altså att instalera allt det du får gratis från din ISP och som du brukar använda dig av!

Typ backup/mail/mina sidor/konton/bloggar/antivirus.. ja allt det där man får gratis/köper från sin ISP!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

SegerSims
2014-05-10 13:52
#10

Har inte tagit tag i det hela ännu … men det blir väl senare

Nu kommer min dumma fråga vad är ISP? 😊

Zepp
2014-05-10 14:53
#11

Internet Service Provider.. på klingande svenska din internetleverantör!

Som regel får man en del grejer gratis.. eller bundlat/subventionerat i sitt abonemang.. tex AV/backup/molntjänster/bloggar/litta utav varje, varierar från leverantör till leverantör!

Gå till en början in och kolla vad som ingår i det du betalar för.. många köper tjänster.. som de redan har gratis från sin ISP!

Kolla sedan om du kan få något subventionerat från dessa som du måste köpa dyrt i affär.. alternativt slipper du springa till affär varje år för att köpa uppdateringar/förlängning.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: