Annons:
Etikettwindows
Läst 3201 ggr
HildaAlfons
2014-05-11 09:53

Hjälp! Dålig kvalité på Windows Live Movie Maker

Hej!

Jag har börjat göra lite mer "professionella" videoklipp som jag lägger upp på YouTube. Jag har en riktigt bra kamera som kan filma i HD-kvalité. Jag har också börjat klippa videos på Windows Live Movie Maker. När jag laddar upp videon från kameran till datorn har filmen väldigt bra kvalité. Men så fort jag laddar upp den på Windows Live Movie Maker så får videon en riktigt dålig kvalité! Jag laddade upp videon på YT iallafall, för jag trodde att det bara var så på Windows Live Movie Maker, men sedan såg jag att det blev dålig kvalité där med. Jag har provat att försöka avinstallera Windows Live Movie Maker, men hittar den inte på i Kontrollpanelen. Jag behöver hjälp ganska fort på hur man fixar problemet! Tacksam för svar!

Annons:
Kaj
2014-05-12 14:06
#1

Jag filmar med min Galaxy S4 som ger HD kvalitet. Sedan laddar jag upp filmerna direkt på Youtube utan att modifiera via något program först.
Youtube har då en funktion som konverterar ner formatet till lite sämre kvalitet men har även kvar originalet. När man väljer att spela upp filmen i Youtube så laddas alltid det sämre formatet som standard. Om då klickar på kugghjulet i Youtubes mediaspelare (längst ner till höger) så kan man välja vilket format den skall visas i. Om jag då väljer högsta kvalitet för min video (som är 1080p) blir kvalitén utmärkt.

Ikajo
2014-05-12 23:12
#2

Det blir sämre kvalitet i Movie maker. Det är bättre nu än vad det var förut i alla fall. Om du vill ha bättre kvalitet får du kolla efter en bättre mjukvara alternativt köra på Mac (iMovies). Du kan inte avinstallera movie maker, den ingår i operativsystemet.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

HildaAlfons
2014-05-15 16:12
#3

#1 Hej! Jag vet att man kan göra så, jag har redan försökt :( När jag klickar på kugghjulet står det bara upp till 320!

HildaAlfons
2014-05-15 16:14
#4

#2 Det har ju fungerat med jättebra kvalité innan! Har inte råd med en Mac-dator tyvärr. Är ju bara tretton… Sedan provade jag att avinstallera Movie Maker, men det funkade ändå inte.

cookies
2014-05-20 11:16
#5

du kan ladda ner en "trial" version av "Camtasia studios", man kan säga att det är nästa steg upp från movie maker. Har tyvärr inte hittat något bra helt gratis program tidigare för video redigering. Just nu använder jag camtasia eller adobe premiere pro (beroende på vad jag ska göra).

Upp till toppen
Annons: