Annons:
Etikettövrigt
Läst 1585 ggr
tonååring
5/11/14, 2:50 PM

Skapa ett nytt konto..

Hej, jag har en packard bell dator och jag försöker skapa ett nytt konto så min syster kan logga in men när vi skapar kontot och skriver in lösenordet så går det inte att logga in på den (även fast lösenordet är rätt)?

Hjälp tack!

Annons:
LeeKnow
5/11/14, 3:05 PM
#1

Fel tråd! :)

Inkanyezi
5/11/14, 3:09 PM
#2

Menar du att skapa ett nytt användarkonto i datorn, eller handlar det om någon annan slags konto?

När du skapar ett nytt användarkonto i datorn, måste det göras av någon som är administratör på datorn, och då ska det gå att logga in på det nya kontot direkt och få sitt eget skrivbord, oavsett operativsystem.

Prova att först göra ett konto som går att komma in på utan lösenord, men se till att det kontot inte har administratörsrättigheter.

tonååring
5/11/14, 3:57 PM
#3

#2 Jag menar att skapa ett nytt användarkonto i datorn.

Ska prova det! :)

tonååring
5/11/14, 4:04 PM
#4

Hej igen! När jag försöker skapa ett nytt användarkonto i datorn så  provade jag göra ett konto som går att komma in på utan lösenord men det går fortfarande inte att logga in på kontot! Det står bara "Tjänsten User Profile Sevice misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa in användarprofilen"..

farvendal
5/14/14, 9:07 PM
#5

ta bort kontot (kontorna) i kontrollpanelen först och främst.

Gå in i c:\Användare och kolla om användaren finns där, om det finns så ta bort.

Gå sedan in kontrollpanelen - system och säkerhet - avancerade systeminställningar - användarprofiler. Radera profilen där också.

Så användaren är helt borta från datorn… starta sedan om datorn (behövs nog inte, men just in case för då startar tjänsten om sig). Testa sedan att skapa användaren igen.

Men detta måste alltså göras av en administratör! och detta gäller f.ö windows 7.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Zpookey
5/17/14, 11:23 PM
#6

Som #5 föreslår…..dock med en liten ändring i ordningen.

1. Ta bort kontot (kontorna) i kontrollpanelen först och främst.

2. Gå sedan in kontrollpanelen - system och säkerhet - avancerade systeminställningar - användarprofiler. Radera profilen där också.

3. Gå in i c:\Användare och kolla om användaren finns där, om det finns så ta bort.

Om man inte tar det i den ordningen finns risk att punkt #2 inte fungerar eftersom att där saknas info i c:\användare

Annons:
farvendal
5/18/14, 10:43 AM
#7

#6 självklart är det den ordningen som är korrekt, snurrig jag 😛

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Upp till toppen
Annons: