Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 1409 ggr
[rolnor]
5/18/14, 1:09 PM

Explorer

Jag gjorde en PUP-rensning med advclear och det funkade fint, MEN, Explorer finns nu bara på skrivbordet, den försvann som tile i windows 8, hur får jag tillbaks det? Nu finns det bara på skrivbordet?

Annons:
Leon1973
5/18/14, 2:38 PM
#1

Alternativ 1:
Tryck på startmenyn så att du får fram din meny, högerklicka och sen klicka på "alla appar". där hittar du iExplorer

Alternativ 2:
Tryck fram startmenyn, skriv explorer och du från fram två alternativ, Internet Explorer appen samt utforskaren. Högerklicka på iExplorer och sen klicka på "Fäst på Start".

Om du inte vill köra Explorer-appen (som jag själv avskyr) gör du så här..

1. Tryck fram startmenyn

2. Skriv explorer

3. Klicka på Explorer, den som ser ut som en mapp, detta är utforskaren.

4. bläddra i utforskaren fram till c:\program (x86)\Internet Explorer\högerklicka på iexplore och välj "Fäst på Start".

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[rolnor]
5/19/14, 9:19 AM
#2

Tack, ska testa, jag har ett annat problem, Explorer ser inte ut som vanligt längre och jag har förlorat favorit-remsan nedertill, ser ut som det brukar göra när man väljer "visa på skrivbordet"?

Leon1973
5/19/14, 11:41 AM
#3

Kan bero på att du kör med APP-Explorer och inte den "traditionella" explorer.

Annars tryck på ALT tangenten, nu får du upp en liten extra meny med Arkiv, Redigera, Visa, favoriter med mera..

klicka på "Visa", Klicka på "Verktygsfält" och slutligen klicka på "Fältet Favoriter".

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[rolnor]
5/19/14, 12:48 PM
#4

Försöker men det blir ändå inte som förr, hur får jag den vanliga Explorer? Det ser inte ut som det brukade innan jag körde med advclear?

Leon1973
5/19/14, 1:26 PM
#5

Det står i mitt första inlägg..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[rolnor]
5/19/14, 1:35 PM
#6

Jag gjorde "arkiv", "öppna i integrerad webbläsare" och nu ser det ut som det brukar!

Annons:
Leon1973
5/19/14, 1:42 PM
#7

Ingen aning om vad det är för en..   Någon annan som vet kanske..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[VSK]
5/22/14, 9:15 AM
#8

Har läst tråden två ggr men fattar inte riktigt..

Gissar på att det är Internet Explorer som det syftas på.

Det är ju busenkelt att få tillbaka den ikonen, antingen via Windows inbyggda program. Enklare är: leta rätt på IE i utforskaren och dra den ikonen till aktivitetsfältet och släpp. Välj skapa genväg.

Zepp
5/22/14, 6:30 PM
#9

Det är altså skillnad mellan Explorer och internet explorer!

Explorer brukar heta Utforskaren i OS med svenska som språk.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
5/22/14, 6:36 PM
#10

Japp.

[rolnor]
5/22/14, 8:24 PM
#11

Ja, det heter väl så, sorry om nån blivit förvirrad..!

Upp till toppen
Annons: