Annons:
Etikettinternet
Läst 1400 ggr
[krysopras]
2014-05-22 23:09

kan inte streama netflix svt play osv

Plötsligt säger min laptop att Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas. Sedan startar det upp igen och då är avsnittet jag försöker se tillbaka där jag började se igen. Så går det någon eller några minuter, sen samma sak igen.

Jag har inga problem med nåt annat på Internet, jag kan se MOOC-videos och jag har inte ändrat nåt med mitt bredband, routern etc. Problemet började igår, innan dess har jag kunnat se Netflix och play utan minsta problem. Nu bara kraschar det var tredje minut, likadant hela dagen.

Jag har Windows 7 och Internet Explorer. Laptopen är en HP. Jag laddade ner ett nytt codec paket men det blev ingen skillnad, så jag tog bort det igen. Tips på vad detta kan vara?

Annons:
Kaj
2014-05-23 09:38
#1

Svårt att veta utan att få eda på vad felkoden säger.
Om IE själv inte säger något så kolla i händeleloggen.
Skriv Händelselogg i sökutan vid startknappen och starta Visa händelseloggar.
Gå in i trädet till vänster och välj Windows loggar och sedan program. När du får felet att IE kraschar bör du även få ett felmeddelande där (vi kallar det rödskruv för det är vanligen en röd ikon med ett utropstecken i). Klicka på felet och notera vad det står (inklusive händelse id) och bifoga här så kan vi se om vi kan hjälpa dig mer.

[krysopras]
2014-05-24 10:28
#2

Tack! Nu bröt det ihop igen och jag kollade händelselogg, program och fick upp 0 händelser förutom med Office som har 12 händelser av typen 300, "Vill du spara ändringarna i detta dokument".

Ingenting på exploer eller annat program.

Jag får inget annat felmeddelande än att Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas. Sedan säger den att den öppnar igen och så gör den det och 8 sekunder senare bryter det ihop igen.

Jag blir så ledsen =(

[VSK]
2014-05-24 11:32
#3

Kör Windows Update.

Uppdatera Microsoft Silverlight.

Uppdatera Adobe Flash.

Funkar inte det så uppdatera drivrutiner till datorn, tex för för grafik och ljud. Funkar inte det heller, så skanna datorn efter fulkod.

[krysopras]
2014-05-24 11:38
#4

Tack!

Har scannat med malwarebytes som ej hittade ngt, men ska göra det andra också.

[VSK]
2014-05-24 11:40
#5

Testa med Superantispyware samt adwcleaner oxå.

[krysopras]
2014-05-26 20:30
#6

Jag laddade ner och körde superantispyware, den hittade inget farligt. Sen bytte jag webbläsare till Chrome och sen dess funkar streamingen. 

Jättestort tack till er som svarat!

Annons:
[VSK]
2014-05-26 20:32
#7

👍

bamse6311
2014-05-28 00:03
#8

#7 VSK

Kör du med adwcleaner nu?

Kommer ihåg en gång när jag rekommenderat detta och du skrev att du hade haft problem då det tog bort mer än det skulle.

Har själv inte vågat testa detta sedan du hörde av dig och berättade vad som hade hänt dig.

Nåväl, nu har jag inte haft någon större anledning att testa adwcleaner igen då jag är ganska försiktig när jag installerar nya program osv.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-05-28 04:29
#9

#8

Japp nu kör jag med det och det funkar väl bra. -skriver "väl", för det hittar inget i min burk😃

Och det var ju en bugg förut som gjorde som att det blev som det blev.

Faktum är ju att detta program är väldigt omtalat numer, och jag har faktiskt hjälpt en del människor med detta program (som en sista utväg), och med det så har förtroendet vuxit med programmet 🙂

När det gäller oönskade program (pup), så är mitt AV ESET NOD32 rusktigt alert på att kolla på vad man installerar.

bamse6311
2014-05-29 19:36
#10

#9 VSK

Tackar för info Tummen upp .
Har själv personligen inte behövt använda det på väldigt länge.
Har dock inte vågat rekommendera det på ett tag när jag läste hur det hade ställt till det för dig, men då är det ju ingen fara att rekommendera det.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
2014-05-29 19:48
#11

#10

Man kan ju aldrig vara säker på om nåt städprogram städar för mkt eller ej 😃

Upp till toppen
Annons: