Annons:
Etikettövrigt
Läst 380 ggr
Castiel.
2014-06-01 11:09

Problem med laptop

Hej!

Förra året stötte jag på ett väldigt irriterande problem med min laptop. Jag har alltid kunnat spela Sims 3 på den här datorn och enligt System Requirements Lab så ska min dator klara av det spelet. Men förra året så hände det något och nu kan jag inte spela NÅGOT på min dator. Inget spel fungerar på min dator längre, och jag vet inte vad som har hänt.

Jag har en HP Compaq 8510w, om det har någon betydelse.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Liz85
2014-06-01 12:39
#1

Jag skulle börja med att spara undan allt jag vill ha kvar på andra enheter som externa hårddiskar och/eller skivor. Sedan skulle jag formatera om datorn eller om du inte har win-skivan, göra en fabriksåterställning. Det borde lösa problemen. Gör det inte det så kan det vara någon del inuti datorn som börjat strula som tex hårddisken.

Hur fungerar datorn i övrigt? Kraschar den ibland? ger dig blue screen? är väldigt seg? Annat den gör som den inte gjorde från början?

Castiel.
2014-06-01 14:28
#2

Den har en tendens att frysa ibland, men det är väldigt sällan det händer, annars fungerar den felfritt och är väldigt snabb. Har endast fått blue screen en gång sen den köptes (runt 2008 tror jag).

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Liz85
2014-06-01 15:28
#3

Okej, i så fall låter det inte som några större problem med din dator men det kan ju vara så att du installerat och lagt in mycket på din dator och att det ligger skräp i OS och stör. Så att spara undan det du vill ha kvar i foto, dokument mm och göra en fabriksåterställning eller omformatering kan lösa ditt problem. Det kan funka att rensa datorn också mer manuellt men hur mycket eller lite som då krävs får man gissa sig till vilket kan vara problematiskt.

Tillägg: jag förutsätter att du har avinstallerat sims för att försöka installera det igen? Om inte, prova det först! 🙂

Upp till toppen
Annons: