Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 4383 ggr
Chuu
2014-06-02 00:25

Reklam

Okej, jag har tröttnat mycket på all denna pop upp reklam som kommer vart man än klickar och som kommer bara om man INTE klickar. Jag har prövat med allt möjligt som borde blockera all reklam men det fungerar inte alls! 

Någon som skulle kunna hjälpa?

Annons:
annia1
2014-06-02 00:46
#1

jag kikade in på din sida och ser att du har understrukna ord där. Håller jag musen över så står det bla YTAdRemoval. Så det är troligen det som ger dig problem.

Hur är din engelska för den här sidan är på engelska. Det finns beskrivet hur du gör och det finns program att använda. Om du inte är så hemma på engelska så be nån hjälpa dig.

.

[Sångfågeln752]
2014-06-03 14:53
#2

Använd rätt filter i adblock så blir du av med skiten 😃

Zepp
2014-06-03 20:12
#3

Ta bort browserkaparen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gahella
2014-06-04 18:58
#4

Vad är en browserkapare och var sitter den så jag kan ta bort den?

Zepp
2014-06-04 19:25
#5

Oftast är det ett tillägg!

Kika på vilka tillägg du har.. ta bort rubbet.. skriv gärna upp vad de heter om du skulle sakna någon senare.

Det är altså ett tillägg som låter dig titta på reklam när du inte vill!

Oftast kommer det med när man laddar ner något.. kika alltid på vad extra som följer med.. ofta får man kryzza ur rutor!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gahella
2014-06-04 20:31
#6

Tack snälla för svaret. Förlåt mig och min okunnighet, men var hittar jag tilläggen?GeneradOch står det tillägg?

Svara gärna som om jag vore c:a 5 år, för det är där jag är nånstans i min datorkunskap, men vill gärna lära mig Glad

Annons:
bamse6311
2014-06-04 22:35
#7

Skickar med en länk till hur du gör om du har Explorer.

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-add-ons#ie=ie-11-win-7

Lycka till och hoppas att du fixar det.

Bästa hälsningar,
Bertil

Zepp
2014-06-04 22:54
#8

Som regel så kikar man in på verktyg och vilka tillägg/appar man lagt till.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gahella
2014-06-04 23:03
#9

Tack ska ni ha för hjälpen. Ska fundera lite om jag vågar göra det här själv Glad

bamse6311
2014-06-04 23:25
#10

#9 Gahella

Bara följ instruktionerna som du fick i länken så fixar du det.

I instruktionen så står det att du skall trycka på "kugghjulet" för att komma till "hantera tillägg" men du kan också som Zepp skriver komma dit genom att trycka på knappen "Verktyg" och där också få gram "hantera tillägg", det är exakt samma sak.

Nåväl, eftersom du själv skriver att du har väldigt lite datorkunskap så skall vi inte krångla till det för dig.

Följ instruktionen så fixar du det säkert.

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-add-ons#ie=ie-11-win-7

Bästa hälsningar,
Bertil

Gahella
2014-06-05 09:31
#11

Tack bamse och tack Zepp Blomma

Är rädd att det blir tokigt men jag ska verkligen följa era instruktioner så får jag se hur det går. Håll tummarna Skämtar

bamse6311
2014-06-06 03:36
#12

#11 Gahella

Skriv gärna hur det gick och om du fick rätt på det.

Bästa hälsningar,
Bertil

Gahella
2014-06-06 10:13
#13

Okej, men det kan ta lite tid så du vet Skämtar

Annons:
deeman
2014-06-06 13:16
#14

#TS För det första så har du troligtvis fått in något Adware. Vilket kan vara lättare att få in än att ta bort om det vill sig riktigt illa. Det kan t.om kvitta hur än försiktig du är. Skiten finns i installationen för program, i spel, man kan få det via sociala medier, via e-post, undersökningar osv. osv - listan kan göras lång.Vill vara lite ironiskt så kan man säga att den här företeelse är Internets egna epidemiska sjukdom.

  • Ad(annons) 
  • Ware(program)

**Annonsprogram
**Adware är ett annonsprogram som på olika sätt exponerar annonser.
Det kan som sagt ta sig i form av annonser, ett uttryck för detta är "PUP". Det kan också innebära en förändring i den eller de webbläsare du använder dig av i form av annan startsida eller sökmotor men även någon s.k "Toolbar" - ett extra verktygsfält, som för det mesta lägger sig under eller över adresslisten.

Du har däremot inte fått in någon specifik "browserkapare".  
Du har på något olyckligt sätt fått in AdWare. 

#TS Minns Du vad du ev. gjorde innan problem började visa sig?
-installerade du något? 
-hände något med datorn?

De flesta Adware's är ganska harmlösa men ack så irriterande ting, och det skall dock noteras att det finns säkerligen några värre otyg som härjar runt där ute i www som förr eller senare slår till. 

1# Var någonstans hittar du informationen om att det skulle röra sig om YTAdRemoval - kan du länka?
Har TS fått in YTAdRemoval och om det bara rör sig om det så har vi ju någonstans att börja. Du kan bl.a följa Bertils råd i #10.

Men det låter som att det bästa och enklaste sättet för dig är att installera något renommerat program specifikt för att ta bort "AdWare" åt dig. Problemet löses inte direkt av att man installerar något annat som browerstillägg som t.ex Adblocker eller liknande. Detta döljer eller stoppar ju bara en viss del av annonserna, men problemet är inte löst i det fallet - bara temporärt avstängt. Gruset finns fortfarande i datorn så att säga. 

För att ta bort denna typen av program kan man behöva använda någon annan avinstallerare än Windows egna. Två som jag kan rekommendera är Revo Uninstaller(En portabel version finns längst ned på sidan, ladda den till ett USB och kör programmet därifrån).Det andra jag kan rekommendera är Wise Program Uninstaller.
Nedan finnes några renommerade program att skanna av datorn med för att se om det löser sig:

AdAware från Lavasoft(populärt) även antivirus ingår.
Malware AntiMalware från är ett annat uppskattat program för ändamålet.
SUPERAntiSpyware (portabel version finns)*realtidsfavorit
Spybot Search And Destroy (en gammal räv i sammanhanget) * En favorit, som har en mängd olika funktioner och finesser.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


annia1
2014-06-06 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

deeman som jag skrev i #1 så är det på den personliga sidan. Bara klicka på avataren så ser du flera länkar och håller jag musen över så får jag fram namnet. Lägger in en bild så ser du.

.

deeman
2014-06-06 15:42
#16

Aha, ok

Tack!

Ja då bör ju TS lägga fokus vid det i förta hand.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: