Annons:
Etikettwindows
Läst 831 ggr
[Taxie]
6/3/14, 9:04 PM

Datorn startar om vid streaming av film/serier :(

Hej, jag har ett problem med min dator som jag aldrig haft tidigare. När jag är ute på Swefilmer och kollar på Serier/filmer så startar min dator om helt random. Detta började igår och hände 3 gånger och 1 gång idag, händer ibland. (har knappt använt datorn då jag inte haft internet på ca 1 år) 

Sen vill jag också tillägga att min dator är ca 6 år gammal så finns inga nya drivrutiner till hårdvaran i datorn. Jag vet inte riktigt vad som spökar. Jag har iallafall fiberlan på 100/100 mbit som började gälla igår så kan inte vara något med det.

När datorn sedan startar upp efter omstarten kommer det upp en ruta "Windows har återställts efter en oväntad avstängning" Sen står det att det är en Bluescreen men bluescreenskärmen kommer aldrig upp när den startar om.

Såhär står det:

Problemsignatur:

  Problemhändelsens namn: BlueScreen

  OS-version: 6.0.6000.2.0.0.768.3

  Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:

  BCCode: 19

  BCP1: 00000021

  BCP2: FE42E000

  BCP3: 00002018

  BCP4: 0005A000

  OS Version: 6_0_6000

  Service Pack: 0_0

  Product: 768_1

Min datormodell är: HP Pavilion dv6700 Notebook PC

Jag är väldigt tacksam för svar! 🙂

Annons:
[MrDiabolic]
6/3/14, 10:14 PM
#1

Jag har googlat lite, och efter vad jag hittat så antyder BCCode 19 att det är fel på någon drivrutin. Jag hittar ingen exakt information om detta, utan det står att 19 betyder BAD_POOL_HEADER, och när jag läser vidare antyds drivrutinsfel.

Eftersom det händer när du strömmar film, dvs både grafikkortet och nätverkskortet är hårt belastade, så skulle jag gissa på någon av de två drivrutinerna. Det första jag skulle göra, är att avinstallera de drivrutinerna och installera om dem. Tyvärr är jag ingen fena på Windows, då jag inte använder det själv, så tillvägagångssättet kan jag inte hjälpa dig med.

[Taxie]
6/22/14, 3:06 PM
#2

okej, tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: