Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1181 ggr
EmmaMell
6/7/14, 12:27 PM

Bra speldator - lågt/medelpris?

Hej! Min stationära verkar ha gått totalsönder, så undrar om det finns några bra speldatorer där ute? Vill även använda den till att streama film och så :) Helst till ett lågt/medelpris!

Annons:
EmmaMell
6/7/14, 12:30 PM
#1

Tänkte tillägga att jag också gärna skulle vilja ha en LED-skärm då jag även håller på mycket med bildbehandling och webdesign!

kissidor
6/7/14, 3:21 PM
#2

du måste nog vara lite mer specifik om dels vilken budget du har och dels vilka spel du spelar emmamell om man ska kunna föreslå nåt 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

EmmaMell
6/7/14, 4:12 PM
#3

Åh visst :) Runt 5-6000 skulle jag tro, och spelar spel som Skyrim och wow, även typ LA Noire! :)

WarMinerTool
6/7/14, 8:46 PM
#4

Kolla här: https://www.komplett.se/k/kd.aspx?bn=10306

Fina datorer till fina priser! :) Du kan även konfigurera din dator där och ta bort/lägga till tillbehör och komponenter!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

kissidor
6/8/14, 10:21 AM
#5

fattar jag dig rätt nu emmamell att du för de 5-6000 även vill att det ska ingå en skärm, en LED-skärm? det tror jag inte går, du får nog använda din gamla skärm och spara undan och köpa en ny skärm senare isf. en speldator kräver så mycket mer av hårdvaran än en surfdator, när det rör sig om såna relativt krävande (även om det finns värre) spel som du spelar - så du bör lägga de pengarna på själva datorn annars tror jag du får ångra dig rejält. 

netonnet.se kanske också kan vara ett bra ställe att kolla, de satsar lite mer än de andra stora kedjorna på att redovisa vad en dator är lämpad för.

på den här sidan kan du jämföra olika processorer och grafikkort när du hittat en dator som du är intresserad av, samt kolla om ett visst spel borde funka att köra med en viss hårdvara: http://www.game-debate.com

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zepp
6/9/14, 10:46 PM
#6

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: