Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1245 ggr
Liz85
6/8/14, 2:49 PM

Funderar ersätta bråkande med bättre dator, tips?

Börjar bli riktigt trött på min stationära dator som i flera år strulat men dock fungerat till det jag velat ha den till, tills jag flyttade. Därefter fick jag inte ingång tv-kortet öht. Nu förmiddags slutade burken fungera. Igen…!

Vet inte om jag orkar ominstallera windows på den för sjuhundraelfte gången så börjar fundera på att skaffa ny dator.

den behöver inte alls vara ny, en begagnad fungerar fint. Det enda den ska göra är att stå i ett hörn och spela in tv-program som jag sen kan redigera i pinnacle studio 9 eller högre samt kunna bränna dual layer-skivor. Jag behöver inte ens ha internet på den. Någon som har ramlat över en dator som passar dessa behovm har en själv som samlar damm eller kan tipsa om någon billig ny dator för detta ändamål?

Annons:
Liz85
6/8/14, 2:56 PM
#1

Jo, ännu ett krav är att det ska finnas iaf ganska gott om plats för att kunna ha två hårddiskar i den samt gärna flera kortplatser så man kan lägga till/byta ut grafikkort, tv-kort, minnen mm och därför vore det skönt om man kunde få se hur den ser ut inuti innan man köper datorn vilket många på tradera missar.

Jag vill alltså inte ha någon minimal låda som är bygg på ett specifikt sätt och därmed i stort sett omöjlig att uppgradera eller byta ut trasiga delar.

Upp till toppen
Annons: