Annons:
Etikettwindows
Läst 1245 ggr
Pedran2
2014-06-17 14:18

Windows 8.1

Är det någon som kan tala om för mig hur jag hittar återställningsmenyn.

Jag har hittat en men den talar om att jag bara kan ställa tillbaka programmet till den 29/5 2014. Jag vill gärna ställa tillbaka till  tex 12/5 2014 och kommer inte på hur man går tillväga.

Är det ngn som förstår mitt dilemma? Tacksam för svar.

Annons:
Pedran2
2014-06-17 14:31
#1

Oj förlåt det blev dubbelt.

Kaj
2014-06-17 14:57
#2

Om det finns återställningspunkter som är äldre än 29/5 så skall du ha en knapp som heter något i stil med "se äldre återställningspunkter" precis under listan med tillgängliga återställningspunkter. Windows listar bara ett visst antal återställningspunkter och om det finns fler skall man trycka på den knappen för att hitta äldre.
Det är dock inte säkert att det finns äldre än så för Windows sparar bara antal återställningspunkter som får plats i den arean därefter skrivs äldsta över och sedan näst äldsta osv. Hur många som får plats beror på hur stor area som är definierad och hur ofta en återställningspunkt skapas (normalt vid varje systemändring - typ installation av program, skrivare mm eller vid ändra konfigurationsändringar). De normala är att dessa är relativt små och många kan få plats. Men datorn är även konfigurerad att skapa en total återställning för hela OSet vid jämna mellanrum. är dessa satt för ofta kan antalet återställningspunkter bli färre för en total återställningspunkt är nästan lika stor som ditt OS.

Pedran2
2014-06-17 23:27
#3

Tack Kaj för ditt svar. Jag har provat ovanstående men systemet vill inte ta mitt datum . Jag skriver återställningspunkt 2014-05-15 men systemet vill 2014-06-17. Då har det säkert med platsen och arean att göra. Tack iaf.

Kaj
2014-06-18 08:55
#4

Fast är man väljer att söka efter äldre punkter från knappen vsa äldre återställningpunkter behöver man itne ange ett datum. Då får man en lista oc bläddra frm och tillbaka med piltangenterna till slutet. Där har du sista datumet då en återställningspunkt gjordes.

Upp till toppen
Annons: