Hej! Är väldigt osäker på hur det är med hårdvara osv, och förstår inte alla grejer riktigt. Hur många core har min dator? Är mitt grafik kort bra? När nån frågar mig '' vad har du för dator?'' så vill jag ju gärna kunna svara med ett riktigt svar. Men problemet är ju att jag inte vet.
du har en tvåkärnig processor, och vad det verkar så har du ett integrerat grafikkort som heter 8370D och som inte är särskilt bra. det har inget eget RAM-minne utan får vara med och dela på systemets 4GB, vilket duger ganska bra att surfa med men inte är så mycket att dela på. möjligen skulle det då vara att du har ett till grafikkort men jag tror inte det. men högerklicka på skrivbordet och välj "skärmupplösning", därefter "avancerade inställningar". på fliken bildskärmskort ser du exakt vad du har för grafikkort.
om det är 8370D så är den ungefär jämförbar med de integrerade grafikkort som satt i många laptopar för ett par tre år sen, intel graphics HD 3000. så det är definitivt ingen speldator du har isf, men som sagt surfa borde väl gå bra ?
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.