Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1040 ggr
Teddymarsvinet
6/22/14, 6:27 PM

Processor, kärnor osv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är väldigt osäker på hur det är med hårdvara osv, och förstår inte alla grejer riktigt. Hur många core har min dator? Är mitt grafik kort bra? När nån frågar mig '' vad har du för dator?'' så vill jag ju gärna kunna svara med ett riktigt svar. Men problemet är ju att jag inte vet.

Bifogar en bild på hur det ser ut.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
Zepp
6/22/14, 6:38 PM
#1

Eh.. du ser ut att ha en AMD med en kärna som emulerar två!

Oså har du ett Radeon grafikchips på 3,7 Ghz!

http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A4-6300+APU

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
6/22/14, 6:55 PM
#2

du har en tvåkärnig processor, och vad det verkar så har du ett integrerat grafikkort som heter 8370D och som inte är särskilt bra. det har inget eget RAM-minne utan får vara med och dela på systemets 4GB, vilket duger ganska bra att surfa med men inte är så mycket att dela på. möjligen skulle det då vara att du har ett till grafikkort men jag tror inte det. men högerklicka på skrivbordet och välj "skärmupplösning", därefter "avancerade inställningar". på fliken bildskärmskort ser du exakt vad du har för grafikkort. 

om det är 8370D så är den ungefär jämförbar med de integrerade grafikkort som satt i många laptopar för ett par tre år sen, intel graphics HD 3000. så det är definitivt ingen speldator du har isf, men som sagt surfa borde väl gå bra 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
6/22/14, 6:57 PM
#3

zepp har nog rätt - det är egentligen bara en kärna, men den beter nästan som om den hade två 🙂. det stod två kärnor på det första stället jag tittade.

edit: fast nu vet jag inte - jag hittar nog fler sidor som säger att den har två kärnor än som säger att den har en 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Teddymarsvinet
6/22/14, 7:00 PM
#4

Oki, tack så mycket. Har dock 19 rätt krävande spel och inget laggar och datorn är snabb så det verkar ju fungera utmärkt iaf :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

kissidor
6/22/14, 7:04 PM
#5

nu har jag bestämt mig, AMD själva säger att den har två kärnor så då tror jag på det 😃.

ja men vad bra, det är ju huvudsaken 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zepp
6/22/14, 7:06 PM
#6

Två emulerade kärnor!

Vad jag läser är det en fysisk?

För övrigt skit samma.. det enda mjukvaran bryr sig om är hur många de upplever finns.. dvs hur många som emuleras!

Eller om man säger som så.. en kärna som uppför sig som två!

Det handlar om hårdvarans kod och uppbyggnad!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Teddymarsvinet
6/22/14, 7:24 PM
#7

Okej då vet jag! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Upp till toppen
Annons: