Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2163 ggr
Warney
2014-06-24 07:02

Avtalskalender

Hej.
Jag söker en programvara likt den de erbjuder på denna hemsida: http://www.dealmanagement.se/avtalskalendern/ 

De tar 7000: - per år för denna tjänst vilket är för mycket för mig.
Alltså en programvara som kan hantera olika avtal och varna innan de går ut.  En vanlig kalender skulle kunna fungera men man måste ha möjlighet att kunna se en översikt dessutom. Det ska också gärna vara färdiga mallar som man fyller i, i kalendern. 

Funderade som sagt på någon lite mer avancerad typ av kalender med en översikt. Funderade också på att skapa det i excel med en varning som ska skickas ut, om det nu är möjligt?

Behöver all hjälp jag kan få och alla förslag är välkomna!

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Annons:
deeman
2014-06-24 12:46
#1

Skulle det fungera med http://www.essentialpim.com?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Warney
2014-06-24 13:20
#2

#Verkar intressant. Går det att få en bra översikt? Viktiga är nämligen påminnelsen fyra veckor innan samt att man ska kunna få en bra översikt där alla avtal samlas. Alltså i detta fall att alla händelser radas upp efter varandra.  Vissa avtals datum är 2018 men måste ändå ses i en översikt idag.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Warney
2014-06-24 13:37
#3

#1 Har testat det nu och det fungerar utmärkt att lägga in dem i "To do list". Dock fungerar inte påminnelserna om programmet är avstängt. vet du hur man kan åtgärda detta?

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Jalking
2014-06-24 13:37
#4

Jag tror faktiskt att en googlekalender skulle kunna fungera utmärkt. Skapa en ny kalender (eller en ny kalender i kalendern) där du bara lägger avtal. Larm gå att ställa in i antal minuter, timmar, dagar eller veckor innan. Visningsläget "Program" visar en lista på kommande händelser. På köpet kommer du åt kalender från vilken dator som helst, telefon eller platta. Har du inget googlekonto så skapa ett och testa!

Warney
2014-06-24 13:41
#5

#4 Testade faktiskt detta. Men i programvyn blir det fortfarande inte så tydligt, massa måndagar och högtider inblandade, går det att få bort?

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Jalking
2014-06-24 13:44
#6

Det beror på vilka kalendrar du väljer att visa. Klicka bort de färgade rutorna till vänster i "Mina kalendrar". Det är bara att klicka igen för att få tillbaka dem sen.

Annons:
deeman
2014-06-24 14:05
#7

#3 Låt det vara igång, lägg in det i autostart så startas det med datorn etc.
Verktyg > Alternativ > Generellt och markera: "Minimera till System Tray", "Minimera vid avstängning" och bocka i "Kör vid uppstart".

Förresten.., har du Outlook så kolla även där om det finns några sådana finesser du eftersöker.  Eller kanske t .om finns lösningar i Mozilla's Thunderbird i kombination med tillägget Lightning: https://addons.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/addon/lightning/?src=hp-dl-featured

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Warney
2014-06-25 07:06
#8

#7 Har outlook. Dock används den också till annat, går det att ha en separat kalender och översiktslista? 

Edit: Kan göra separat kalender men lyckas inte få översikten?  Vill alltså i outlook kunna se alla händelser på rad.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Warney
2014-06-25 08:22
#9

Skriver alla avtal i fliken uppgifter. Allt verkar fungera bra. Finns det möjlighet att få påminnelse via mail också? 

Tackar för all hjälp jag fått!

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

deeman
2014-06-25 16:12
#10

Jorå det går utmärkt.

  1. Skapa först en Ny Uppgift  [Ctrl]+[Shift]+K  och fyll i nödvändig information.
  2. Ställ in tider och datum för uppgiften. 
  3. Klicka i Påminnelse och ställ in dag och tid.
  4. Spara Uppgiften.
  5. (Öppna uppgiften igen). 
  6. Klicka på Vidarebefodra och fyll i e-post adressen vid Till:.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


deeman
2014-06-27 13:09
#11

#TS

Jag kom på ytterligare ett program för dig när det gäller att skriva "Uppgifter" etc. Du har ju det eminenta programmet Evernote  - och efter att ha tittat närmare på det en kort stund så jag uppfattar jag det som mer  överskådligt än "Uppgifts"-delen i Outlook(nu sitter jag visserligen med gamla räven från 2007).  

I Evernote så ser varje uppgift ut som ett Word- dokument, du kan också stila rubriker/text och bild, lägga in länkar mm. Om det är mer praktiskt än Outlooks funktion kan jag inte sia om i detta nu. Jag tyckte som sagt att det var mer överskådligt och ville tipsa om det, om inte annat finner du säkert annat användningsområde för programmet Evernote. Själv använder jag det ganska frekvent till annat än just till att lägga in uppgifter.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


ru4real
2014-06-29 19:12
#12

Kan bara lägga till att jag använder Evernote till allt (nästan), kör det på telefonen och alla datorer. Åtkomligt via nätet eller windows/android-klienten.

deeman
2014-06-29 19:24
#13

Sedan har du även "Webclipper" som synkas med desktopversionen där man kan använda det för att klippa ut/in intressanta artiklar och dylikt för att läsa senare.
Tyvärr verkar Evernote vara en lite doldis  - men det är användbart, till mycket.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Warney
2014-07-16 07:26
#14

Är nu tillbaka och jobbar med detta igen. Avtalskalender måste synkas med flera datorer. Har lyckats få över uppgiftslistan till flera datorer, lagt alla som ägare. Men påminnelsen fungerar endast på den dator som skapade själva uppgiften, hur åtgärdar man detta? 

Ska kolla på Evernote, tack så mycket!

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Warney
2014-07-16 08:10
#15

Efter lite research har jag kommit fram till att detta inte går då en uppgift endast kan vara tilldelad till en person. 

Kan man skriva ut översikten på anteckningarina i Evernote? Lykas bara skriva ut en anteckning i taget.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Warney
2014-07-16 09:19
#16

Löste det :)

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

deeman
2014-07-16 13:07
#17

Har du löst tilldelningen och utskriften?
Skriv gärna hur, så fler kan ta del av lösningen då de ev. kan stå inför samma scenario?

Kolla Google Kalender om du inte har gjort det, osäker - men jag tror det fixar det du eftersöker. Ta även en titt på tillägget Sunrise?
https://chrome.google.com/webstore/category/collection/for_your_desktop?utm_source=chrome-ntp-icon Det finns säkert något/några tilläg som fixar hela biffen.

Kort och gott - vad du behöver är en s.k "Gruppkalender"

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: