Annons:
Etikettövrigt
Läst 557 ggr
[Thiah]
2014-06-24 22:03

hjälp med stavningskontrollen på lenovotablett

Hej.

Jag har en lenovotablett med Windows 8 på. Jag använder mestadels Explorer och allt funkar fint. Men så bråkar rättstavningen. Jag skriver ett ord och nedanför texten kommer förslag upp. Allt bra där men då jag och Explorer är osams så vinner Explorer för den ändrar bara orden och jag fattar inte hur jag ska stoppa den. Ordet den vill ändra till är grått i den nyss nämnda rutan och trycker jag på den byter den ord, trycker jag på space ändrar den ord, trycker jag bredvid ändrar den ord…

Någon som har nån ide vad jag borde göra? Gissar att det är nått simpelt jag bara inte kommer på. Vill gärna ha stavningskontrollen kvar men den driver mig till vansinne 🤪

Annons:
Ladydragon
2014-06-25 00:33
#1

Menar du Internet explorer? vore bra om du skrev det i så fall 

explorer.exe är en process som tillhör Windows nämligen och skriver/säger man bara explorer så är det processen man oftast tänker på 

har du kollat under inställningar eller addons? eller googla

[Thiah]
2014-06-25 03:58
#2

Jag visste inte att det fanns en sådan process överhuvudtaget så jag menar ie när jag enbart skrivit explorer. 

Såklart jag kan googla om jag bara visste på vad. Lättare att först fråga här då många använder ie och surfplatta  här. Ska försöka luska fram inställningarna och se vad jag hittar.

Upp till toppen
Annons: