Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 892 ggr
Acclaim
2014-06-26 21:06

HDMI OCH VIRUSPROGRAM

Hejsan har 2 frågor :) Ska köpa en tv och ha till datorn och då ska jag ju ha hdmi, jag hittade en tv med hdmi. Men jag vart lite funderas för det stod hdmi med hdcp, vad menas med det?? Min andra fråga är: (till en ny dator) vilket gratis virusprogram är bäst?? Ska naturligtvis vara laglig nerladdning på det. Någon länk? Tack!

Annons:
_Fisken
2014-06-26 21:09
#1

Jag har haft AVG och det fungerar bra. 

http://www.avg.com/eu-en/download?ECID=af%3Acj

beem
2014-06-26 21:09
#2

Avast är ett bra antivirus och det finns i en gratisversion.

I nya datorer brukar Windiows Defender finnas - gratis.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2014-06-26 22:13
#3

A simple answer is that an HDCP session will result in the exchange of keys between the source and display device.  The source device will query the display to make sure that the equipment is HDCP compliant before video is shown.  Non-HDCP devices such as PC's and older model DVI products will work with any DVI compliant display, but the HDCP compliant boxes will show an image only on HDCP compliant display.  

Other products affected by HDCP are scalers, switchers, and splitters (distribution amps).  While these devices do no authentication for key exchange, they must be able to transmit the presence of HDCP if the video is handled (processed) in any way.  Due to the two different formats of digital connections, occasional inability for proper communications may result in loss of interoperability.  The newer format, HDMI was designed to be backwards compatible with DVI and in most instances, the two signal types are easily adaptable, but older devices may not always work well with in-line devices like scalers or switchers.  These problems can sometimes be fixed in "firmware' although that is not always the case.  Incompatibility is often displays on-screen as a snowy image or an error message.

https://www.digitalconnection.com/FAQ/HDTV_12.asp

På klingande svenska.. din TV är kompatibel med HDCPkompatibel utrustning.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Acclaim
2014-06-26 23:03
#4

Förstår inte mycket #3. Men antar att det är som vanligt och att det funkar med en vanlig hdmi kabel?

Zepp
2014-06-27 01:08
#5

Vad jag begriper så betyder det att din TV funkar med modern utrustning som kräver HDCP.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
2014-06-27 08:45
#6

HDCP är ett krypteringsskydd för HD material.
Tidigare kunde alla enheter visa upp allt HD material (även krypterat) över HDMI men numer krävs att båda enheterna måste ha stöd för HDCP för att kunna överföra signalen och då även bilden om den är försedd med krypterat skydd.
I ditt fall avseende TVn skulle jag tro att detta innebär att din TV är förberedd för att kunna ta emot signaler och bild/ljud även från källor som har HDCP krypterade strömmar (Ex via bluray, dvd, vissa ställen på internet etc).
Så du bör nog vara säker

Annons:
Upp till toppen
Annons: