Annons:
Etikettinternet
Läst 1059 ggr
[krysopras]
7/2/14, 7:25 PM

Hur mycket surf behöver jag?

Om man ska använda mobilen som hotspot, hur mycket surf är det lämpligt att ha på sitt mobilabonnemang för att streama Netflix? Kollade ett 50-minutersavsnitt igår och det tycks ha konsumerat omkring 700 MB, kan det stämma? Det verkar kunna bli väldigt dyrt i längden om man t vill Netflixa de flesta kvällar.  Rätt värdelöst m a o. Tacksam för tips!

Annons:
kissidor
7/2/14, 7:38 PM
#1

det låter väldigt rimligt, och streamar du i HD-kvalitet så går det åt mycket mer. 

frågan är om mobilt bredband kan löna sig bättre för dig än att öka på mobiltelefonens surf så till den milda grad - vilket mobilabonnemang har du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[krysopras]
7/3/14, 8:54 AM
#2

Jag har 3 fastpris med 2GB surf/mån.  Har aldrig använt en bråkdel av den kapaciteten förrän i förrgår då, när jag netflixade i stugan.

kissidor
7/3/14, 12:45 PM
#3

för 299 kr i månaden alltså? och ska du kolla på ett avsnitt varje kväll så behöver du upp i 20GB, vilket skulle kosta 649, dvs 350 kr mer/mån.

lite beroende på om du kan nöja dig med 3G-hastighet för att du har bra täckning på det, och om du kan snåla lite så du hoppar över netflix några kvällar och nöjer dig med 15GB/mån - eller om du måste upp på nästa nivå som då är 40GB - så skulle du iaf kunna kolla in nåt av de här alternativen för mobilt bredband: https://www.tre.se/privat/bredband/Oversikt/

räcker det med 3G och 15GB/mån så blir det ju klart billigare att ha en liten pocketrouter. men det kanske bara är nu på sommaren du har användning för den, och då är det ju en helt onödig utgift resten av året.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[krysopras]
7/3/14, 1:27 PM
#4

Tack!!! 

Ja, det är ju på sommaren jag har användning för Netflix i stugan, och där är bra täckning och jag måste ju absolut inte Netflixa varje kväll =) Jag funderar på att byta till ett mobilt bredband och säga upp mitt fasta abonnemang (ComHem). Vet inte om mobilt bredband är så stabilt bara?

kissidor
7/3/14, 3:22 PM
#5

nja det är lite svajigt det stämmer. för oss är det superstabilt jämfört med adsl:en vi hade förut, men naturligtvis inte jämfört med fiber. fast jag upplever nog att det är själva wifi-routern som krånglar mer än själva nätet - ibland kommer jag inte ut på nätet trots att dottern glatt surfar vidare från samma router, men då sitter hon med kabelanslutning på den. men det är hursomhelst väldigt sällan jag får problem så jag inte kan se en film eller ett serieavsnitt, men visst händer det. men man brukar ju ha två veckors prövotid på mobilt bredband för att kunna kolla om det funkar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: