Annons:
Etikettwindows
Läst 1421 ggr
djurtok
7/3/14, 6:39 PM

Hitta Windowsmappen

Hej jag håller på att ladda ner ett spel men det funkar inte, man ska kunna hitta felet om man kollar i Windowsmappen, men jag hittar den inte.
- Var ska jag kolla och hur gör jag?

För evigt med Gaia

Annons:
beem
7/3/14, 7:36 PM
#1

Kolla under C:\  

 (Den här datorn > OS C.)


Sorg är kärlek som blivit hemlös

djurtok
7/3/14, 9:33 PM
#2

Ja nu hitta jag :D

För evigt med Gaia

djurtok
7/5/14, 1:47 PM
#3

Nu har jag kommit till ett annat problem… det står att för att kunna spela spelet måste jag ha d3dx9_36.dll på min dator vilket jag saknar, hur skaffar man det? Kan man ladda ner det någon stans och isåfall var?

För evigt med Gaia

deeman
7/5/14, 2:09 PM
#4

Spelet körs med  Direct X-teknik och den saknade DLL-filen ligger tillfälligt på min Google Drive för hämtning:  https://drive.google.com/file/d/0B0yDrnJQjB-VNXh1RmkzQVFITHM/edit?usp=sharing

Kopiera in filen till mappen för spelet i fråga. 

Alt. kopiera in filen i en systemmapp, se nedan:

  • Windows 95,98, ME
    > C:\Windows\System
  • Windows 200 & NT
    >  C:\WINNT\System32
  • Windows XP,VISTA och Windows 7
    > C:\Windows\System32

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


djurtok
7/6/14, 6:17 PM
#5

Min dator vill inte komma in på iFokus så jag sitter vid mobilen, men iaf, jag förstod inte riktigt hur du menamed att kopiera in filen till mappen, jag vet inte hur man gör. . ; ( Men tack för svar! :)

För evigt med Gaia

djurtok
7/9/14, 11:05 AM
#6

Nu löste det sig :) Och en sista fråga, hur aktiverar jag Cryptographic Services?

För evigt med Gaia

Annons:
djurtok
7/10/14, 8:21 PM
#7

Ingen som kan förklara?

För evigt med Gaia

deeman
7/11/14, 3:46 PM
#8

Använd snabbkommandot [Win](Windowstangenten)+[R]  och följ instruktionen nedan:

  1. Dialogrutan som visas kallas för "Kör",  här skriver du följande: services.msc och klickar på OK.
  2. Bläddra ned och högerklicka på tjänsten "Cryptographics Services"och välj Egenskaper
  3. Ställ in startmetoden till Automatiskt.
  4. Klicka på Verkställ  > Starta och avsluta genom att klicka på OK.

Du kan eventuellt behöva starta om din  dator för att ändringen ska börja gälla.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


deeman
7/16/14, 1:00 AM
#9

Hur gick det?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


djurtok
7/28/14, 5:26 PM
#10

Förlåt för sent svar, har varit bortrest och inte kunnat vara på varken mobilen eller datorn men nu e jag hemma igen ;) Jag gjorde som du sa och det kom upp följande: "En kabinettfil som krävs för installationen verkar inte vara pålitlig. Kontrollera att tjänsten Cryptographic Services är aktiverad och att kabinettfilens certifikat är giltigt." Den är ju aktiverad nu så de måste ju vara det med att vara giltigt, men hur kontrollerar man det? Och om inte hur gör man den giltig? :S

För evigt med Gaia

Upp till toppen
Annons: