Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1207 ggr
[Ayaka]
7/7/14, 10:39 PM

Speldator

Kommer ha en budget nu på 5500kr som jag tänkte lägga på att bygga ihop en speldator, är ganska trött att ha en dator man inte kan spela nånting på.. Grejen är att jag är kass på alla delar och vad man exakt behöver; Här spelas i princip Sims, wow och Diablo, men vill gärna pröva på de nya spelen som kommit ut eller kommer ut utan problem.

Annons:
WarMinerTool
7/7/14, 10:42 PM
#1

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

[Ayaka]
7/15/14, 2:17 PM
#2

Funkar den hyffsat bra till Skyrim online tro? :)

Hesat
7/15/14, 7:29 PM
#3

TS, du råkar inte veta vad din nuvarande dator har för prestanda? Om du har en stationär dator kanske det är mer prisvärt att uppgradera den istället för att köpa en ny hårt bantad dator.

För spel är det speciellt grafikkort, processor, moderkort och minnen som är bra att veta vad man har. Då går det även att titta på hur stor uppgradering datorn som #1 föreslog skulle bli.

Medarbetare - Halloween.ifokus

[Ayaka]
7/15/14, 7:34 PM
#4

Jag tror det är denna, verkar iallafall stämma! Är inte riktigt haj på vad datorn har för grejer då jag fick den i present för ett tag sen.. 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1654828

Hesat
7/15/14, 9:05 PM
#5

#4 Tyvärr är grafikkortet integrerat och moderkortet saknar möjlighet till uppgradering av grafiken. Det utesluter möjligheten till att uppgradera din nuvarande dator till en mer spelvänlig dator.

Din nuvarande flaskhals är framför allt grafikkortet. Du kommer att märka skillnad med ett paket liknande det #1 länkar till. Däremot är processorn i snålaste laget och du kanske behöver banta inställningarna något i ex. MMOs för att det ska flyta på bra i högpopulerade områden. Det beror naturligtvis på hur kräsen spelare du är. 

Det kan mycket väl hända att du behöver byta ut processorn om ett par år samt ram-minnen för att hänga med spelens utveckling. Annars så är det rätt tänk att gå över till en "ren" dator utan en massa integrerat hokus pokus.

Själv skulle jag vänta tills jag hade en budget på ca 7500,- (om det inte tar otroligt lång tid) för att få med en i5 processor och 8GB ram-minne iaf.

Medarbetare - Halloween.ifokus

[Ayaka]
7/15/14, 9:20 PM
#6

Det var väl det jag tänkte, Funderar på och faktiskt spara ihop tills jag har mer pengar till bättre dator, tar ju inte så lång tid ändå, hellre det. Vad krävs då dock om man vill kunna köra mmo med hyfsad grafik?

Annons:
Hesat
7/15/14, 9:48 PM
#7

Om du byter ut processorn på den dator som #1 länkade till (går att konfigurera) i5 samt ökar upp ram-minnet till 8GB så ska det inte vara några problem med några spel i dagsläget. Du kan då även behålla datorn betydligt längre genom att göra en mini-uppgradering om 2-3 år. Själv brukar jag ha mina datorer ca 5år innan jag köper en ny.

I dagsläget tycker jag att i5 processor fortfarande är mest prisvärt för en speldator. Hashwell är önskvärt men är absolut inte nödvändigt. Spelen flyter på bra ändå.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Upp till toppen
Annons: