Annons:
Etikettövrigt
Läst 1022 ggr
Rumblebee
7/14/14, 12:45 PM

Streama till tv skärm

Är inte alls kunnig vad gäller diverse kablar.. Men Det jag är ute efter är möjlighet till att se på film eller serier från gratis streaming sidor på teven istället för en datorskärm.. Finns det en kabel som kan användas till det syftet? Och utan att behöva ladda ned, utan vill kunna titta direkt via streaming

Annons:
deeman
7/14/14, 1:46 PM
#1

 Chromecast är billigt och fungerar ok.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


kissidor
7/14/14, 2:15 PM
#2

precis, chromecast kan jag också rekommendera. en liten mojäng för strax över 300 spänn som du kopplar in i en hdmi-port på tv:n, den kan sen styras från tex en dator men även en smartphone som är uppkopplad på samma trådlösa nätverk. annars om du har en bärbar dator med hdmi-port så kan du koppla en hdmi-kabel mellan den och tv:n. det skulle naturligtvis funka med stationär också, men jag säger bärbar för det blir inte så bra med superlånga kablar. det finns fler lösningar också men dessa känns väl enkla och stabila och högst överkomliga i pris

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rumblebee
7/14/14, 7:20 PM
#3

Okej kul att veta att det fungerar :) får ta en titt och se vad som skulle passa bäst. Har ju en stationär dator men det står i sovrummet relativt nära teven så kanske räcker med en hdmi kabel

deeman
7/14/14, 10:05 PM
#4

Du behöver inga kablar, allt nödvändigt följer med paketet.
Tänk dock på att du måste ha tillgång till ett trådlöst nätverk/anslutning (Wifi).
Du sätter Chromecast- grejen(mottagaren) vid TV'n.
Du administrerar från din stationära via Google Chrome och tillägget.

Ta en titt på: https://www.google.se/chrome/devices/chromecast/ så förstår du hur det är tänkt att fungera/användas.
Här finns en video som illustrerar det hela på ett utmärkt och lättförståeligt sätt https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=sv

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: