Annons:
Etikettövrigt
Läst 2442 ggr
Tarotstollan
2014-07-16 21:55

Inget ljud

Jag har inget ljud på min lapptopp Windows 8, dessutom kan jag inte se inlagda videos. De startar men avbryts och det kommer upp ett meddelande om något fel och försök senare.
Detta hände tidigare i helgen men sen kom ljudet tillbaka och allt funkade men nu i måndags blev det stopp igen.

Nu när jag försökt att leta fel och sökt på hjälp upptäckte jag att det står  att min "Acer Media Server är offline", jag är osäker men tror att jag haft den appen innan och jag har inte avinstallerat  någonting.

Kan knappt någonting om datorer, så har detta med felet att göra och hur fixar jag det i så fall?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
deeman
2014-07-23 14:20
#1

#0

  1.  Det är givet att din dator är en Acer, men vad har du för modell, dvs vad heter den mer än Acer. Ex: Acer C720?

Blir lite frågande när du skriver att det meddelande du får säger "Acer media Server är offline" vilket betyder att det måste finnas en tillgång till Internet för att spela media som musik och film.

Ligger inte filmerna och musikfilerna på datorns Hårddisk?
Eller är det så att datorn är en "Chromebook" så att de filerna ligger på någon näthårddisk som t.ex Dropbox eller liknande och strömmas därifrån?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Tarotstollan
2014-07-23 21:38
#2

Jag har en Hp Windows 8, som jobbar med appar.
Ljudet  överallt är borta och inlagda filmer och sådant från You tube funkar inte att se.
Glöm det jag skrev innan, för jag kan ingenting om datorer.😞

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

deeman
2014-07-24 00:09
#3

Gå igenom denna guiden: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/no-sound-help#no-sound=windows-8&v1h=win8tab2&v2h=win7tab2&v3h=winvistatab1&v4h=winxptab1

Och även denna guide som är för HP- datorer: 
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c03562193

Beta även igenom följande:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/tips-fixing-common-sound-problems#tips-fixing-common-sound-problems=windows-7

_________________________________

Nu har jag tyvärr f.n ingen vidare kännedom om Windows 8.

Först det ev. uppenbara: 
För att se videos på Youtube behöver du troligtvis flashplayer.
1) Du får inget meddelande om att en flashplayer måste installeras för att du ska kunna se på klipp på Youtube eller liknande sajter?
När det gäller ljudet:
2) Du har inte råkat stänga av ljudet med knapparna på ditt tangentbord? 
3) Eller kommit åt ljudvolumen?
I Startskärmsläget kan du välja Inställningar och klicka på högtalarikonen för att reglera ljudet. I övrigt, ta en titt på Datorinställningarna: Startskärmen - Inställningar > Ändra datorinställning.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Tarotstollan
2014-07-24 02:23
#4

Tack för ditt svar. Alltid bra att få tips som man kan få andvändning för i framtiden också.
Helt plötsligt när jag satt och spelade ett spel nu i natt så kom ljudet tillbaka, vet inte hur eller varför, för jag har kollat allt jag har kunnat och har inte stängt av något eller grejat med några inställningar eftersom jag inte vågar. När jag tittat inne på olika inställningar så står det där att allt med datorn är ok och fungerar perfekt, så jag har ingen aning om vad det kan vara som har varit fel.

Jag har även kunnat titta på inlagda videosar nu i natt och de funkar perfekt också.
Får se nu hur länge det fungerar och om det kommer tillbaka igen, vilket jag naturligtvis hoppas att det inte gör.

Tack igen för hjälpen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

deeman
2014-07-24 16:59
#5

Kan var så att det är något glapp i en ljudkrets, elelr om det är Windows som spökar ,-) Fint att det löste sig.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Tarotstollan
2014-07-24 19:05
#6

Idag när jag satte på datorn så var ljudet borta igen och det går inte titta på folks inlagda filmer. Hur kan jag se om det är glapp i ljudkretsen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
deeman
2014-07-26 11:23
#7

Du kan rucka lite på sladden som går ut från portern.

Låter dock som att det Widows som spökar.
Förresten har du provat sätta i några hörlurar i hörlursutgången?
Annat du kan göra är att ladda hem de nyaste drivrutinerna om sådana finns och installera dem.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Tarotstollan
2014-07-26 23:57
#8

I går hade jag ljud hela dagen och nu ikväll är det borta.
Har tyvärr inga hörlurar som passar där.
Jag begriper mig inte på det där om drivrutiner o dyl, det får vara som det är. Huvudsaken är att jag kan skriva härinne.

En kompis som vet lite om datorer skall komma och titta på den när hon får tid. Får se om hon kan lösa problemet.
Tack för svar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: