Annons:
Etikettinternet
Läst 10349 ggr
Fridaaaa
2014-07-19 12:32

Går inte att öppna google chrome

Kan inte öppna google chrome. Klickat många gånger på ikonen men kommer inte upp. Försökt avinstallera google chrome men kommer upp att jag ska stänga alla google chrome fönster men det är ju inga öppna! Grr…. hur gör man då? Hjälper inte att starta om datorn.
Är inne på Explorer nu men avskyr det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VildaVittra
2014-07-19 13:15
#1

Tryck [Ctrl]+[Alt]+[Del] för att öppna Aktivitetshanteraren. Klicka på fliken "Processer" och stäng ner allt det står chrome.exe på, genom att markera posten, och klicka på  "Avsluta processen".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2014-07-19 15:39
#2

#1 Google chrome fanns inte där, hade redan kollat det också.
Men gick in på en annan grej och då fungerade det. Gick in på "processer" efter att ha klickat upp Aktivitetshanterare och klickade bort chrome där då fungerade det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ladydragon
2014-07-19 16:04
#3

#2 verkar som du beskriver samma sak som #1 faktiskt

Fridaaaa
2014-07-19 16:04
#4

#3 Nej det är inte samma som i #1. Jag tolkar #1 som första sidan på aktivitetshanteraren att man ska stänga ner. Inte där jag klickade in på annat som heter "processer" men så tolkar jag #1 i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2014-07-19 16:10
#5

#2 Processerna är ju i aktivitetshanteraren. Jag vet ju inte vilken av flikarna du hade aktiv när du stängde den senast. 

Till den som redigerade in text i mitt inlägg, snabbkommandot är felaktigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2014-07-19 16:26
#6

#5 Ja fliken processer ja men jag uppfattade inte ditt inlägg som det, utan "förstasidan" på aktivitetshanteraren och stänga ner där 🙂 
Så uppfattade ditt inlägg fel helt enkelt, men fann det själv sen och fixade det så nu problemet löst i alla fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aniara14
2014-07-19 16:44
#7

#0 Vad är det exakt som du avskyr med Internet Explorer? Är nyfiken bara…

#5 Ja, jag tyckte också det såg lite konstigt ut. I varje fall så använder jag alltid Ctrl+Alt+Del för att starta Aktivitetshanteraren.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
2014-07-19 16:48
#8

#7 Gillar inte upplägget, segare på min dator och chrome har andra funktioner/tillägg som jag vill ha bland annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

deeman
2014-07-19 17:10
#9

Jag har reviderat och detaljerat processen i #1 ovan.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Aniara14
2014-07-19 17:18
#10

#8 Jaha, att det är segare är ju inte kul, så då är det ju bra att du kan välja nåt annat som funkar bättre.

Själv har jag aldrig testat nåt annat än IE hittills. Eftersom jag har Google som startsida, och alltid använder för att söka, så känns det som om det skulle bli lite väl mycket av Google att också ha deras webbläsare, känns som om ens Internetvanor skulle bli ännu mer noggrant kartlagda och registrerade då än om man har två olika…

Dessutom så tycker jag att IE 11 som jag har fungerar bra för mig, och då finns det ju egentligen ingen större anledning att byta. Men nån dag kanske jag gör det i alla fall, bara för att kolla om nån annan är bättre eller nåt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

bamse6311
2014-07-20 02:56
#11

Har både IE11 samt Chrome men trivs bäst med IE11.

Har noterat att en del som har något emot IE inte testat 11:an utan lutar sig åt de erfarenheter man haft av tidigare versioner av IE.

Detta gör ju att om man hänvisar till en äldre version av IE och jämför den med senaste versionen av Chrome så haltar jämförelsen inte bara lite utan också betänkligt.

Nåväl, smaken är ju olika.

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
2014-07-20 07:38
#12

#11 Kanske vissa men så är det inte för mig. Jag föredrar google chrome långt före IE. Dessutom är google chrome snabbare på min dator än vad IE är bland annat.

Men nu fungerar det i alla fall, vilket är huvudsaken 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-07-20 08:11
#13

jag är ju minst lika ofta inne från en surfplatta eller telefon, och därför uppskattar jag självfallet att använda en webbläsare som synkar mellan alla mina enheter, sålunda Chrome för mig med 🙂. en gång i tiden började jag använda den för att jag ville åt snabbheten som då fullständigt utklassade IE8 tror jag det var då, men numera är det funktionerna som blir utslagsgivande. 

IE11 använder jag när jag måste, som tex för att en viss webbsida tex kräver silverlight, eller när jag loggar in på jobbet vilket kan funka lite sisådär med andra webbläsare än IE

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Fridaaaa
2014-07-20 08:16
#14

#13 Samma här 🙂 Har google chrome där med.
Jag har silverlight och har google chrome 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2014-07-20 09:42
#15

jo det går ju iofs att använda det med chrome också, men man får ju upp en varning att det inte kan garanteras att det är helt kompatibelt. fast det kan självfallet vara bara för att microsoft vill pusha en till att använda deras webbläsare 🙂. strunt samma, det är såpass sällan så jag ser inget som helst problem med att gå till ie för de sidorna det gäller, bara jag får göra mitt huvudsakliga surfande i chrome.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2014-07-20 13:04
#16

#15 märkligt den varningen har jag aldrig sett 🤔 jag använder alltid Google Chrome och Silverlight och har aldrig haft några problem med detta…

kissidor
2014-07-20 13:21
#17

Jag fick den när jag skulle installera silverlight i min nya dator. Kan det ha med win 8 att göra då 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2014-07-21 10:09
#18

Säger samma som #16. Jag har inte fått upp det heller (#15).

#17 Ja kanske det har? Jag har inte det nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: