Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1669 ggr
kissidor
2014-07-22 09:56

Lagning av tangentbord?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skiftknappen har lossnat på mitt kära logitech k800: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676060 . det går att trycka dit den igen och när man använder tangentbordet liggande mer eller mindre plant som vanligt så sitter den ju kvar - men saken är den att jag måste förvara tangentbordet stående, och ibland halkar det uppochner också och den där tangenten lossnar ju igen titt som tätt. förutom det allmänna irritationsmomentet med att den sitter löst så är jag lite rädd att den ska ramla ner på golvet en vacker dag så katterna får tag i den och sen är den väck. törs man sätta en limklutt nånstans tror ni eller vad göra 🤔?

såhär ser det ut under tangenten:

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2014-07-22 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

och såhär ser tangenthöljet ut underifrån.

det ser ut som pyttesmå clips i hörnen som ska kunna snäppas fast i varandra, men de är för små för att jag ska kunna se om de gått av, och isf var. frågan kvarstår, törs man sätta en limklutt tror ni och isf var?

Värd på Mobiltelefoner och Android

deeman
2014-07-22 13:20
#2

Knäpper det inte till när du trycker till en extra gång?
Dvs:

  • Tryck ned tangenten och tryck till en extra gång.

En nödlösning kan annars vara att du duttar på lite superlim ;-)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


kissidor
2014-07-22 13:44
#3

jodå, jag har tryckt för kung och fosterland och försökt få det att liksom klicka fast, men det gör ingen skillnad. så jo, det är ju en limklutt jag funderar på, men man får väl använda tandpetare så man inte limmar fast nåt som inte ska sitta fast 😃.

nu är det så att jag kommer att få ett nytt på garantin, men går det att fixa detta så är det ju extremt onödigt att slänga ett för övrigt så utomordenligt tangentbord 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Inkanyezi
2014-07-22 14:27
#4

Tangentens underdel sitter kvar, och den kan troligen snäppas loss, för att det ska bli lättare att klistra fast toppen. Om man klistrar där den sitter är risken stor att det kommer lim på vippan som parallellför tangenten, så att den fastnar helt och inte kan användas.

Det går, om man är mycket händig och vet hur man kan göra med superlim. Man kan bara limma precis i kanten, och det går åt mindre än en droppe. Inget för den som inte är väldigt fingerfärdig och kan superlimma små saker.

Om man pillar loss underdelen är det lättare att få ihop toppen med den nedre delan utan att spilla lim på delarna som inte får limmas. Den vita vippan som parallellför tangenten får inte limmas, bara själva tangentlocket mot kanten på underdelen.

kissidor
2014-07-22 15:53
#5

aha, ja du har helt rätt inkanyezi, den vita plasten där gick att pilla loss 🙂. då är nog det bästa att man skänker tangentbordet till någon som är säker på handen, för det är verkligen helt underbart annars och kostar ju också en slant. ska jag börja kladda med lim själv slutar det nog med att jag limmat hela tangentbordet stumt 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: