Annons:
Etikettövrigt
Läst 2541 ggr
Wellcraft
2014-08-08 13:05

Blir galen!

Som sagt, blir galen på min data & vill bara slå sönder den varje dag typ.
Det är så att datan innehåller tre hårddiskar(tror jag det heter), den första har knappt något minne och den heter windows C, de andra två har massa minnen o heter data F och recovery E.
Grejen är den att jag kan inte göra någonting med datan för minnet tar slut, alla program jag installerar lägger sig i windows C (där finns mappen programs osv alla microsoft basic grejer), om jag flyttar programmet efter installationen funkar det inte längre utan står att programmet inte kan hittas (spelar ingen roll om jag startar upp det från data F).

Är så himla störande. Vad ska jag göra? Hur ska jag göra så alla program lägger sig i data F? 
Hoppas ni förstår vad jag menar.. Får spader snart!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
_Fisken
2014-08-08 13:10
#1

F o E är nog inte så stora som C är. Kolla storleken. Det finns väl nåt program som heter Diskrensning eller nåt sånt?  Brukar ligga under start/tillbehör/systemverktyg. Den tömmer papperskorgen och rensar andra temporära filer som inte behövs. Testa det.

Wellcraft
2014-08-08 13:17
#2

Har gjort diskrensning typ fem gånger i rad.
39 GB på windows C
70 GB på data F
9,75 GB på E

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zepp
2014-08-08 13:47
#3

Du kan inte flytta program efter installation!

Du måste avinstalera och välja att det instaleras på F:/Program.

Sen så har du tillräckligt med utrymme på C: så det kan inte vara problemet utan det handlar nog mer om det virituella minnet.. sätt det till att windows hanterar det själv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Wellcraft
2014-08-08 13:49
#4

#3 Vart går man då in för att fixa detta? Hur gör man så det installeras på rätt hårddisk?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zepp
2014-08-08 13:53
#5

Man går in i kontrollpanels.. System tror jag.

När man instalerar så får man frågor.. vid någon sådan fråga kan man välja annat ställe att instalera på tex F:\Program.

Helst bör man redan gjort en sådan mapp.

Allt som har med OS, säkerhet  och själva datorns funktion läggs lämpligen på C medans spel och roliga gadjettar läggs lämpligen på F:\Spel.. \Foto..\What ever.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
2014-08-08 14:23
#6

håller med Zepp. Om du har 39 gig ledigt på C disken så skall det räcka till ett antal nya program att installera och även att starta upp nya program. Såvida du inte menar att hela C disken total är på 39 gig men att du har mycket mindre ledigt.

E disken Recovery skall du inte röra. Där finns återställningsmöjlighet ifall något går snett så att du kan återställa datorn till ursprungsläget då du köpte den.

F disken Data har ju egentligen inte heller så där vansinnigt mycket utrymme men gott och väl för många nya program dock. En vanlig USB disk för ett par hundra kronor har ju idag upp emot 1000 GIG.

Om det nu är så att C E och F egentligen är samma disk men uppdelat i tre olika instanser så finns det gratis program där man kan flytta över utrymme från ex F disken till C disken så C disken blir större.

Vi behövber lite mer info om hur din dator och dess diskar ser ut - typ totalt utrymme samt ledigt utrymme per disk, och bäst ifall vi ser vilken typ av diskar det är (SSD eller vanlig disk), Speccy som Zepp nämner ger den informationen. Du kanske kan ta en skärmdump och ge oss.

Annons:
Wellcraft
2014-08-08 14:43
#7

Tack för svar.
39 GB på windows C
70 GB på data F
9,75 GB på E 
Är totala utrymme på vardera disk.
Windows C - 0 byte ledigt av 39 GB
Data F - 18,1 GB ledigt av 70 GB
Recovery E - 2,47 GB Ledigt av 9,75

Ska se om jag lyckas ta skärmdump, den här datan är ju… Ja jag sparar på öknamnen.

Datorn är en HP, som man brukar få av skolan. Typ 8 timmars batteritid och den ser allmänt gammal & ful ut.
Vet ej vad den heter dock.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zepp
2014-08-08 15:07
#8

Okej C:\ är full.. avinstallera ett antal program som du har instalationskiva till!

Men först så kör du Ccleaner http://www.piriform.com/ccleaner/download

 och Glary utillitys,  http://www.glarysoft.com/glary-utilities/download/

Instalera dessa på F:\Program

Sen tar du hem Revo uninstaler, http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Och instalerar även detta på F:\Program.

Sen så avinstalerar du lite program på C:, med hjälp av detta programet , och sådana du sen kan instalera på F:\Program senare.

Antagligen är halva C:\ proppad med tempfiler och gamla loggar.. har lagt vantarna på en o annan sådan dator tidigare!

Och som sagt tidigare.. pilla inte på E:\ ens med vantarna på dig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inkanyezi
2014-08-08 15:33
#9

Du bör också ta en rejäl titt på vilka program du har installerade och ta bort alla som du inte alls använder. Närmare 40 GB program på en sån liten skiva funkar inte bra, som du har märkt, och det kanske rentav är så att du måste avinstallera innan du ens kan installera nya program på F:\program, eftersom det inte är säkert att du har så stort tillfälligt utrymme som behövs för att packa upp det som ska installeras.

Det är antagligen inte tre hårddiskar, utan tre partitioner på samma hårddisk, och 18 GB  på F: är inte särskilt mycket fritt utrymme om du tänker dig att spara bilder och filmer och sådant. Om jag skulle gissa så har du redan en massa bilder där, och det kan vara läge att flytta över det som inte används ofta till en extern hårddisk.

Din personliga mapp i Windows innehåller kanske också en massa data som kan flyttas över till F: för att frigöra utrymme på C:.

I dagens läge är 120 GB en rätt så liten hårddisk, åtminstone om man också har en massa bilder och kanske video på den. För bärbara är det vanligare att ha hårddisk som är minst dubbelt så stor, men om du ska skaffa en ny hårddisk till datorn, bör du sikta ännu högre, uppemot 1 TB om det är en bärbar, eller 2 TB om den är stationär. Dessvärre är det ett himla strul att installera om om man har Windows, men om du känner att du måste leva med den lilla skiva du har, måste du rensa grundligt och ha en extern skiva där du lägger det du inte vill ha på skivan i datorn.

Aniara14
2014-08-08 16:54
#10

#8 Citat från Revo sajten i länken:

"Revo Uninstaller Free is fully compatible with 32-bit versions of Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 and Windows Server."

Bara kompatibel med 32-bitars Windows?? Vad händer då om man laddar ner och använder det programmet fast man har 64-bitars operativsystem, som jag antar att dom flesta moderna datorer har?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Inkanyezi
2014-08-08 17:01
#11

#10 Man kan ju faktiskt använda kontrollpanelens installera och avinstallera program också. Den som har en hårddisk på omkring 120 GB har antagligen ett 32 bitars system.

Aniara14
2014-08-08 17:24
#12

#11 Ja, det kanske hon har, men jag tänkte alltså på alla andra som har 64-bitars, t ex mig själv. Och det är väl så att kontrollpanelens avinstallations funktion inte alltid är så väldigt effektiv och fullständig,  det är väl därför Revo Uninstaller finns till överhuvudtaget. Men tydligen så måste man köpa betalversionen av Revo om man vill ha en som är kompatibel med 64-bitars Windows. Och det är ju inte så kul.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Zepp
2014-08-08 17:26
#13

Det funkar på min 64-bitars dator!

Det är väldigt många program som körs i 32-bitars läge.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Aniara14
2014-08-08 17:30
#14

#13 Funkar det utan problem ändå, trots att det står att den bara är kompatibel med 32-bitars?? Vad konstigt isåfall?!?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Zepp
2014-08-08 17:34
#15

Grejen är väl att det hade funkat ännu bättre om man köpt Pro?

Dvs att det rensar ännumera och bättre?

Egentligen kan man göra mycket själv.. först avinstallera via kontrollpanelen, sen köra Ccleaner och Glary.. för att sen gå in manuellt och ta bort eventuellt kvarglömda kataloger.

Hur som helst så är det smidigare med Revo.. oså kör jag ändå Ccleaner och Glary och kikar i mapparna efteråt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aniara14
2014-08-08 17:46
#16

#15 Ja, jag har ingen aning eftersom jag aldrig testat Revo överhuvudtaget, så jag kan inte jämföra Pro och Free versionerna.

Men jag skulle behöva avinstallera Sims 3 och ca ett halvdussin expansioner och prylpaket, och då rekommenderar EA att man helst ska göra det manuellt med vart och ett, för att vara helt säker på att få bort alla rester ur registret. Och det verkar så himla pilligt och tidsödande, så jag tänkte att det skulle vara en genväg att använda ett program som gjorde samma sak lika bra, fast automatiskt istället.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Zepp
2014-08-08 17:54
#17

Har du avinstalerat manuellt så plockar Ccleaner och Glary sen bort döda registerposter!

Kolla gärna först var dina program ligger.. så att du kan ta bort eventuellt kvarglömt skräp manuellt!

Register ger man sig inte in i och pillar utan att exakt veta vad man gör!

Vilket inte hindrar mig från att göra sådant ibland iallafall.. och hitintills så har det gått bra!😮🙂

Oandra sidan så har jag visserligen ingen utbildning men en del vana!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inkanyezi
2014-08-08 18:01
#18

Jag har ju kört nära nog uteslutande Linux sedan 2005, så jag har aldrig haft några såna problem. Program hämtar jag i förrådet, och när jag avinstallerar så avinstalleras det. Nu har jag visserligen också ett 64 bitars Windows 7, men det känns mest som ett misstag att jag har lämnat det kvar på hårddisken.

Om det skiter sig ordentligt kan jag ju alltid installera om hela systemet. Det tar inte mer än ungefär tjugo minuter att installera Linux Mint.

Aniara14
2014-08-08 18:15
#19

#17 Jag har CCleaner installerad, men har aldrig använt det, efter att jag kollade vad Microsoft hade att säga om saken. Tydligen är dom helt emot att folk håller på och kör med diverse tredjepartsprogram för att stöka om i registret. Dom tycker hellre att man ska låta det vara i fred, och blir det lite lösa nycklar och annat smått kvar så är det inte hela världen. Dom tar inte upp mycket plats och är helt harmlösa osv.

Nej, jag ser inte heller fram emot att hålla på och greja med registret. Det skulle jag gärna vilja slippa. Det är väl därför som EA friskriver sig från allt ansvar ifall nåt skulle gå fel, och dessutom så säger dom ju att man först ska ta en säkerhetskopia av registret innan man gör nåt alls.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Inkanyezi
2014-08-08 18:30
#20

Nej, lösa nycklar är inte alltid harmlösa. Särskilt inte när det är program som har autostartats. Då kan det ta ett bra tag att få igång skrivbordet, och så kan man få mystiska felmeddelanden om filer som saknas. Registerrensning brukar innebära att datorn startar fortare. 

Åtminstone förr har vissa antivirusprogram varit notoriska på att inte ta bort sina nycklar vid avinstallation, vilket kan leda till betydligt trögare start av datorn.

Annons:
Zepp
2014-08-08 18:35
#21

Kan väl hålla med MS till viss del.. men jag installerar Ccleaner på alla datorer på företaget om jag kommer åt.. det är skottsäkert om man säger som så!

Främst gör jag det för att jag själv slipper en del problem.. med att rensa o ha mig vid senare tillfällen.. eller när C:\ är knöfull av ren sk*t!

Oandra sidan är jag inte bange för att göra en ominstalation om så behövs.. vissa datorer behöver det ändå!

Det räcker med att en punkt hamnar fel så skiter det sig i registret.. det tänker inte självständigt!

Oandra sidan så brukar jag komma ihåg vad jag gjort så det är oftast rätt lätt korrigerat!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aniara14
2014-08-08 18:54
#22

Ja, CCleaner kanske är bra, men tyvärr har mitt förtroende för diverse gratisprogram fått en allvarlig knäck. T ex så laddade jag ner och installerade SuperAntiSpyware, och använde det några dagar, tills jag plötsligt upptäckte att det höll på och grejade med mitt BankID säkerhetsprogram. Det stängde av och på det programmet helt själv, och det tyckte jag kändes väldigt otryggt och obehagligt, så därför så avinstallerade jag det direkt. Dessutom ändrade det sig självt till att autostarta tillsammans med Windows. Båda dessa saker gör åtminstone mig väldigt misstänksam och negativt inställd. Det var väldigt dåligt och halvdant översatt också, till skillnad från Mbam som verkar hålla en helt annan och betydligt högre klass. Åtminstone hittills, kanske är bäst att tillägga.

Och det andra är benchmarkprogrammet PCMark från Futuremark, som lägger sig i bakgrundsprocesser, och inte går att stänga av på vanligt sätt, utan man måste göra det via task mgr och välja Avsluta aktivitet. Verkar helskumt och konstigt, anser jag. Och jag fattar absolut inte varför det gör så heller.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Zepp
2014-08-09 01:04
#23

Kom å tänka på en sak till.. aktivera virituellt minne på F:\!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ladydragon
2014-08-09 01:47
#24

#22 jag har mycket svårt att tro att Superantispyware skulle bete sig på det viset du beskriver…har använt programmet i flera år på alla mina datorer och har aldrig ens hört talas om något sådant 

är du ens säker på att de verkligen var Superantispyware du installerade?? speciellt säkerhetsprogram finns det rätt många "fulkopior" av som ser precis ut som dom äkta men som i själv verket infekterar datorn och kan hitta på en hel del knepigt med datorn….

och dom flesta program har en funktion som oftast är ibockad från början är att just starta med operativsystemet och jag ser inget som helst konstigt med detta 
vill man ha kontroll över det så brukar det finnas alternativ i programmet att bocka ur eller att man själv bockar ur programmet under vilka program som autostartar med operativsystemet 

men visst jättebra att man är lite misstänksam och inte bara installerar vad som helst men å andra sidan om man råkat på något skumt så är det en god idé att läsa på först

Aniara14
2014-08-10 11:07
#25

#24 Ja, jag förstår mycket väl att du har svårt att tro på detta, för det har jag själv också. Men det är helt sant, jag har tagit skärmdumpar av dom dolda ikonerna nere till höger i aktivitetsfältet, för att ha som bevis och stöd för minnet. När jag stängde av SuperAntiSpyware så stängdes BankID programmet också av, och dess ikon försvann alltså från aktivitetsfältet, och tvärtom när jag slog på BankID.

Ja, jag är säker på att det var det rätta SuperAntiSpyware som jag installerade. Det kom från den här sajten, och det är väl den rätta, den som du fått det ifrån? Det var gratisversionen av SAS jag använde, om det kan ha nåt med saken att göra?

Ja, jag vet också att många program kan ställas in för att starta med Windows, men jag kollade särskilt så att rutan för den funktionen inte var ibockad efter att jag hade installerat SAS, eftersom jag inte vill ha nåt som startar i onödan. Och någon dag eller två så funkade det så som jag ville, att jag startade det manuellt. Men så plötsligt efter ytterligare någon dag, så hade det ändrat sig själv och började starta automatiskt samtidigt med Windows, och den rutan var plötsligt ibockad utan att jag hade gjort det. Det tyckte jag var väldigt obehagligt och konstigt, plus att det kändes väldigt otryggt att det stängde av och på BankID säkerhetsprogrammet, så jag avinstallerade det genast. Då kom det upp ett surt fönster som i anklagande ton krävde att få veta varför jag ville avinstallera det och, tror jag att det stod, om det var nåt annat AntiSpyWare program som jag tyckte var bättre, och i så fall vilket? Jag minns inte exakt ordagrant vad det stod i det fönstret, eftersom det är så pass länge sen, och dessutom ville jag bara bli av med det så snabbt som möjligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Inkanyezi
2014-08-10 12:15
#26

Det är helt i sin ordning att SuperAntiSpyware blockerar BankID, men om du hade läst instruktionerna och hjälpen och förstått vad programmet gör, så hade du troligen begripit att det är precis vad det ska göra.

Programmet är till för att hindra att program körs mot websajter, och man kan ställa in det för att godkänna de program man har, och som ska köras mot en webbsajt. Det är alltså inte något fel när ett program som är till för att hindra att man hämtar saker på webben verkligen gör det. Programmet kan också lära sig att du vill att det programmet ska ha tillgång till Internet.

Aniara14
2014-08-10 13:04
#27

#26 Nej, det har jag inte sett i nån hjälp eller instruktioner att SAS ska stänga av och på BankID programmet. Var står det nånstans? Måste man ha det installerat för att kunna se den informationen, eller finns det nånstans på deras sajt? Jag vill i alla fall inte ladda ner och installera det igen, bara för att kunna läsa detta.

Men om detta nu är helt i sin ordning så är det ju i så fall verkligen konstigt att Ladydragon har så svårt att tro på det i #24, och dessutom aldrig märkt det på nån av sina datorer, trots flera års användning. Men hon måste väl ha missat den här informationen också.

Om du kan hitta var detta står så kan du väl ta en skärmdump på det och lägga in här i tråden, så kan både jag och Ladydragon läsa det.

Hur som helst så har jag haft Malwarebytes Anti-Malware sen snart ett halvår, och det har i alla fall hittills aldrig rört mitt BankID program, och inte heller ändrat sig själv till att starta med Windows, vilket SAS gjorde. Anser du att det också är helt normalt och i sin ordning att ett program gör så? Då är det ju ingen idé att det finns en ruta som man själv bockar i eller ur, beroende på om vill ha det att autostarta eller inte.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
deeman
2014-08-10 18:59
#28

#11 Windows egna funktion för att lägga till/ta bort program lämnar massa rester efter sig. Bättre att göra det ordentligt när man ändå är i färd att ta bort något, ett sådant program är t ex Revo Uninstaller. Finns både som desktop och som portabel variant(kan lägga på USB- minne och köras därifrån).
#0 En guide hur en sådan avinstallation kan se ut och fungerar hittar du på min blogg.
Som Zepp ovan rek:
Steg 1: Avinstallera allt som ska avinstalleras. 
Steg 2:, Rensa med t.ex CCleaner, kör en omgång med verktygen i Glary Utilities. 
Steg 3: Installera därefter program på annan hårddisk än C: och se till så utrymmet inte tryter på C:/ disken - se till så att du minst har några gigabyte ledigt där, typ minst 10Gb, gärna mer.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Kaj
2014-08-11 09:54
#29

Jag tycker du bör installera i en ny USB3 disk på minst 750 GIG - kostnad ca 500-1000 kr.
Lägg bara OSet på din C disk för den är så liten. Skapa sedan en Program mapp på din nya USB disk och välj sedan den då du installerar dina program.

Windows mår inte bra om ledigt utrymme på systemdisken (C) är mindre än 10% av diskens totala utrymme. I ditt fall skall du minst ALLTID ha minst 4 GIG ledigt på C disken annars finns stor riks för att hela ditt system havererar.

Inkanyezi
2014-08-11 10:15
#30

"En HP som man brukar få av skolan" är med största sannolikhet en bärbar dator, och det finns inte plats för mer än en hårddisk.

Datorn har alltså bara en hårddisk, och om den tillhör skolan, skulle jag inte göra några ingrepp. Annars är idén att stoppa i en större hårddisk inte tokig alls, men med Windows måste man då ha installationsskiva och installera om systemet.

Det jag skulle göra, förutsatt att datorn vore min, vore att kolla ordentligt vilken maskinvara datorn har, och om det alls lönar sig att installera ett nytt system på den. Därefter, om den har minst tvåkärnig 64-bitars processor, stoppa i tillräckligt med minne om den inte redan har, och endera behålla hårddisken som sitter i och installera någon Linux-distro, eller sätta i en större hårddisk.

Om datorn ägs av skolan och ska lämnas igen, är det enda som är idé att göra att rensa hårddisken ordentligt, ta bort alla onödiga program, och kanske flytta över några av programmen till DATA-partitionen. Om det är mycket bilder, så är ju det viktigaste att de är uppbackade externt på minst två ställen, och ett ganska smidigt sätt att hantera sina bilder är att ha en extern skiva för dem, och ännu en extern som man speglar (regelbundet ser till att den innehåller samma data; dvs backupp) mot den som man använder. 

Så om du inte har en extern skiva, är det första du ska göra att skaffa en extern på åtminstone 1000 GB. Den kan vara plånbokstyp som inte behöver extra strömförsörjning, eller en större, som har adapter. Hela din personliga mapp ska kopieras över till den hårddisken innan du börjar rota i den som sitter i datorn. Det kan ta någon timme att få över allting om USB inte går ovanligt fort. Möjligen kan en hel del av dina egna filer ligga på partitionen DATA, och också det måste över till den externa hårddisken i en egen mapp.

Jag gissar att det kan vara en massa foton som tar plats, och när du har fört över det till en extern skiva kan du börja rensa datorn enligt vad som har sagts tidigare. När rensningen är klar, bör du se till att din personliga mapp i datorn hamnar i partitionen DATA, för att nedladdade filer eller sådant du importerar från kameran inte hamnar i C:

Och som Kaj säger, du bör ha minst 4 GB utrymme på C:, eller som Zepp föreslår, se till att D: används för ditt virtuella minne. Men eftersom D: är den partition som du ska använda för egna filer är det troligen bättre att se till att det finns utrymme på C: så att den används för allt som har med systemet att göra.

En sak som inte har nämts är datorns minne, RAM. Om den har mindre än vad Windows använder, kommer hårddisken att användas för virtuellt minne, och det gör datorn långsammare än den kan vara om allt ligger i RAM. Det finns rätt många varianter på minne, så om du inte kan själv, bör du ta hjälp för att ta reda på om det går att öka minnet och vilket minne som ska användas. En uppgradering av minnet kan göra datorn mycket snabbare och dessutom lite tystare. Minne är numera inte särskilt dyrt. Ju mer minne du har, desto mer sällan kommer datorn att använda hårddisken.

Inkanyezi
2014-08-11 10:31
#31

#27 

  • "Nej, det har jag inte sett i nån hjälp eller instruktioner att SAS ska stänga av och på BankID programmet. Var står det nånstans? Måste man ha det installerat för att kunna se den informationen, eller finns det nånstans på deras sajt? Jag vill i alla fall inte ladda ner och installera det igen, bara för att kunna läsa detta"

Nja, det är liksom själva idén med ett sådant program, att det ska leta upp hot mot ditt system, och om du har ett program som ansluter till Internet och gör någonting där, så ska det markeras som riskabelt. Sedan hänger det på programmet vilken åtgärd som vidtas. En del program talar bara om att det är ett hot, andra program blockerar, tills användaren endera tar bort det hotande programmet, inte autostartar det, eller godkänner att det körs. 

Alldeles självkart står det ingenting i hjälpen om just ditt bank-ID, utan det är helt enkelt så att det programmet gör sådant som är "förbjudet" för program att göra (tills du har talat om för antimalwareprogrammet att du vill köra det).

Om du inte förstår det, så har du inte riktigt förstått vad ett program som ska hindra malware gör.

annia1
2014-08-12 01:55
#32

Inkanyezi har du själv superantispyware installerat så du kan säga att det programmet faktiskt funkar på det viset. Att det kan slå av/på andra program.

Jag skulle aldrig ha ett program installerat som på egen hand slår av/på tex mitt bankid. Inte heller som på egen hand ändrar i sina inställningar så att det börjar autostarta fast det är satt till manuell start.

Att malware program talar om att det försigår nåt och blockar åtkomst till internet är en sak. Men att stänga av ett program och ta bort ikonen samtidigt som jag stänger av superantispyware för mig låter det väldigt konstigt.

Så kan du verkligen bekräfta att superantispyware har det i sina inställningar att det kan slå av/på andra program på datorn och ändra egna inställningar. För jag har inte hört talas om nåt malwareprogram som gör så. 

Jag har själv malwarebytes anti-malware och det har aldrig rört mina program på nåt sätt och inte heller ändrat i sina inställningar.  Och stänger jag av malwarebytes så är det det programmet som stängs inga andra.

.

Upp till toppen
Annons: