Annons:
Etikettwindows
Läst 1294 ggr
Rumblebee
2014-08-13 14:57

ePowerButton.exe Bad Image Windows 8

Sa.. satt och spelade Sims 2 varav jag horde att det poppade upp ett felmeddelande i bakgrunden sa tankte att nu har spelet kraschat igen, vilket det har tenderat att gora pa sistone.
Nar jag forsoker minimera spelet sa gar det inte, och forsoker med ctrl+alt+del men uppgiftshanteraren vill inte svara. Sa forcerar datorn att stanga av sig.

Pojkvannen behover da lana datorn for att kolla mailen, han kan logga in men kan inte klicka pa nagon mapp i sin hotmail. Tanker da prova med att starta om datorn varav det dyker upp foljande felmeddelande:

ePowerButton.exe - Bad Image
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\clr.dll is either not designed to run on Windows or it contains an error.Try installing the application again using the original installation media or contact the system administrator or the software vendor for support. Error status 0xc000012f

Installningsknappen fungerar inte heller, trycker pa den men inget hander…

Finns det nagot man kan prova att gora innan man provar att installera om eller ta kontakt med system admin/ butik?.. Visst skulle jag kunna ominstallera men saken ar att jag har inga skivor till datorn, sa blir ju till att inforskaffa det.. Vet inte varifran pojkvannen bestallde datorn men det enda jag fick med var 4 tomma cd skivor 🤔🤔🤔 

Ar min forsta burk med windows 8, innan dess har jag alltid haft XP.

Enda jag gjort an sa lange ar att ha kort CCleaner som inte hjalpt.

Annons:
Inkanyezi
2014-08-13 15:15
#1

Du skulle kunna starta datorn felsäkert och ta bort autostarten av ePowerButton, för att se om datorn fungerar bättre då. Man söker upp ePowerButton i registret och väljer att inte köra det.

Programmet är en del av Acer-datorn du har, det tillhör alltså inte Windows, men är en integrerad del av datorn. Det behövs inte för att köra Windows, och Acer uppskattar att ca 12 % av användarna tar bort det. Det är till för att optimera datorns strömförbrukning.

Rumblebee
2014-08-13 16:10
#2

Vet inte vad som gjordes men startade om datorn och gick in och kollade där om man kunde starta i safe mode men kunde inte hitta det. Så när jag återgår till att starta datorn normalt för att googla hur man startar i felsäkert läge så börjar datorn på att söka efter och reparera fel av sig självt. När den sedan var klar med det så fungerar det som det ska. Men kan vara bra att veta det där om powerbutton

Zepp
2014-08-13 21:54
#3

Det där hände mig oxå.. dvs att Acern trilskades.. o medans jag kikade i loggarna så satte den igång att reperera sig själv! 😮

Hm.. vad skall jag göra då.. om datorn lagar sig själv? 😕

Snart är man bara ett tillägg till datorn som den kan klara sig utan! 😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Rumblebee
2014-08-13 22:47
#4

Haha ja eller hur. Själv örnjag bara glad över att det ordnade sig själv då jag inte har speciellt mycket datorkunskap :P

Zepp
2014-08-14 17:00
#5

Vi behövs ju iallafall för att trycka på strömknappen!🙂

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Rumblebee
2014-08-14 19:20
#6

Ja det kan dom inte göra själva, än så länge

Annons:
Upp till toppen
Annons: