Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1694 ggr
battlecruiser12
2014-08-15 23:14

Nortons SONAR-Skydd

Laddade ner ett program som hette Unity för en stund sen. Om ni inte vet vad det är så är det ett program där man kan göra sina egna spel. Jag vet att detta är pålitligt eftersom att företaget som gör det samarbetar med Microsoft, Sony, Nintendo, etc. Men det första som händer när jag startar programmet är att Nortons SONAR-Skydd helt plötsligt "lynchar" "mono.exe" som krävs för bland annat testläget.
Är det någon som vet varför Norton tog bort filen?

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Annons:
Zepp
2014-08-16 00:04
#1

För att det är ett potentiellt hot.. och det baserar sig mest på hur programet uppträder.

Vilket gör att Sonar reagerar tidigare än virusskyddet.

Den ligger nog i karantänen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

battlecruiser12
2014-08-16 08:55
#2

Ok tack!

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Kaj
2014-08-19 16:02
#3

Det där är tydligen ett känt problem hos Norton.
Men hur gammal version av Norton har du? Följande artikel är skriven 2010 så Norton borde väl ha fixat problemet.
Det kan ju åxå vara så att din version av Unity3D är en gammal version där deras kodgenerering skapade en exe fil som innehåller struktur som antivirusprogram SKA ta bort som potentiella hot. Då skall lösningen i stället finnas hos Unity med en nyare uppdaterad version som genererar koden på ett annat sätt.
Märk att det inte är ovanligt att speltillverkare skapar kod som antivirusprogram stoppar därför att många virusprogram försöker efterlikna kod från just spel för att få så stor genomslag som möjligt.

Upp till toppen
Annons: