Annons:
Etikettwindows
Läst 1104 ggr
CupcakeGod
8/21/14, 12:58 PM

coudn't connect to proxy server

När jag försöker använda webbläsare så funkar inte proxy servern. Jag har följt instruktionerna, kryssat av proxy inställningen i google chrome men efter några sekunder slutar det funka igen.

Dock funkar spotify, och när jag startat datorn i säkerhetsläge så funkar nätverket som det ska. 

Någon som har en lösning?

Annons:
Kaj
8/21/14, 1:41 PM
#1

Hoppar proxy inställningen tillbaka efter ett tag i chrome efter att du bockat ur den?

Om ja skulle jag tro att du har ett virus. Viruset försöker då få dig att gå via deras webtjänst i stället för via din internet operatörs webtjänst ut på nätet.

Tänk på att Chrome använder sig av samma nätverksinställningar som ditt Windows gör så om du t ex spelar ett spel som kräver en Proxy så kommer Chrome att agera under samma inställningar. Så om spelet slår på proxyn så måste du manuellt slå av detta varje gång.

Inkanyezi
8/21/14, 2:29 PM
#2

Kontrollera gärna dina inställningar för DNS också. Där kan du lägga till en eller annan server, exempelvis Googles fria servrar 8.8.8.8 och 8.8.4.4

Kaj
8/22/14, 12:11 PM
#3

DNS bör man inte fippla med. Idag skall alla internet operatörer ha automatisk DNS tilldelning. Att gå via egna kan få till följd att det blir rejäla prestanda problem

Upp till toppen
Annons: