Annons:
Etikettinternet
Läst 506 ggr
SannnaH
8/26/14, 4:35 PM

Livestream

Hej!

Jag är på jakt efter en bra sida att kunna livestreama ifrån. Är det någon som sitter inne på ett bra tips? Allra helst gratis och som inte kräver att tittare ska behöva logga in för att se.  Är inte ute efter att få hundratals tittare, utan vill främst ha en kanal som familj och vänner ska kunna få ta del av.

Google har tyvärr inte varit min vän i detta fallet 😟

Annons:
felle-j
8/26/14, 4:43 PM
#1

Twitch.tv är väl gratis?

SannnaH
8/26/14, 4:49 PM
#2

Men Twitch är väl bara för streaming av spel? Det är i alla fall vad sambon kollar på på den sidan :)

felle-j
8/26/14, 5:03 PM
#3

Jo det förstås, det är nog bara för spel. Tänkte inte på att du kanske inte hade tänkt streama spel.

På YouTube kan man streama, men har ingen aning om hur det funkar där. Troligtvis väldigt krångligt som allt annat.

SannnaH
8/26/14, 5:09 PM
#4

YouTube! Det hade jag ingen aning om. Ska genast kika in på det! Ville ju streama för att slippa hålla på att ladda upp klipp (på just YouTube) hela tiden.

Enligt deras egna "introduktionsvideo" så ska det vara plättlätt. Får se om jag anser detsamma ;) Tackar för tipset!

SannnaH
8/27/14, 11:44 AM
#5

Kan uppdatera om att YouTube-streamingen nu fungerar fint, men att det krävdes en civilingenjörsutbildning samt en treårig teknik/mediautbildning för att lista ut hur man gjorde. Tack så jättemycket för tipset felle-j!

felle-j
8/27/14, 5:13 PM
#6

#5 Vad bra att det funkar! Haha sa ju att det kunde vara lite krångligt. 😉

Annons:
deeman
8/27/14, 7:08 PM
#7

Vimeo?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


SannnaH
8/27/14, 9:23 PM
#8

#6 Du hade så rätt ;) #7 Om YouTube sviker mig ska jag spana in den med! Tack för tipset :)

Upp till toppen
Annons: