Annons:
Etikettövrigt
Läst 1317 ggr
KaiPon
2014-08-26 16:47

Laptop vägrar ladda, hjälp!

Tjena. Idag fick jag en laddare till min laptop som höll i ca fem sekunder innan det small till i den och jag upptäckte att säkringen hoppat ut, samt att själva laddaren slutat funka helt. När jag fixat till säkringen igen tog jag den gamla laddaren jag hade till min laptop och… Den vill inte ladda för fem öre. Lappen gick igång och funkade som vanligt, men laddar gör den inte. Kan en säkring gått i datorn och hur mycket skulle det kosta att laga? Då jag gör nästan allt på den datorn vill jag inte precis bara skrota den om jag kan rädda den på något sätt. Visste inte precis vilken grupp det tillhör, så medis/sajtvärd får gärna rätta mig.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
[VSK]
2014-08-27 12:39
#1

Varför stoppa tillbaka en trasig laddare i datorn när den uppenbarligen fick säkringen att gå?. Jag tvivlar starkt på att du har en säkring i din bärbara du kan byta ut. 

Ett tips är att köpa originalladdare även om de år lite dyrare.

Inkanyezi
2014-08-27 17:01
#2

Datorn kan ha gått sönder av en felaktig laddare, men det kan också vara tvärtom, att en trasig krets i datorn kan förstöra laddare, även om det är osannolikt.

Så prognosen är inte särskilt lysande. Prova datorns laddning med en laddare som fungerar som den ska. Har du tur så funkar allting. Om det är kortslutning i kontakten i datorn, så skadas inte en laddare som fungerar som den ska.

MichaelE
2014-08-31 23:23
#3

Angående säkringen i en laptop så är det en automatisk säkring som återställer sig efter att du har tagit ur batteriet och satt tillbaka det.

Dock är det inte den i det här fallet.

Upp till toppen
Annons: