Annons:
Etikettövrigt
Läst 488 ggr
luckiestgirl
2014-08-27 16:44

HJÄLP! B6I-filer, hur gör jag?

Hejsan! Jag kan ingenting som har med datorer att göra, så nu behöver jag lite hjälp :)

Har laddat ner två spel som jag och min lillebror väldigt gärna vill spela helst nu på en gång ;) 
Just nu sitter jag här med två b6i-filer. Vad gör jag med dom? Hur bär jag mig åt för att kunna spela? 
Försökte med att bränna ner dom på skiva men det funkade inte, jag kan ju ha gjort på fel sätt eftersom jag inte kan nåt om sånt här.. så om nån kan och skulle kunna förklara vet jag två personer här som blir vääldigt tacksamma och glada :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
Zepp
2014-08-27 16:50
#1

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
2014-08-27 16:58
#2

det verkar som att filerna är skapade med det här programmet iaf: http://www.vso-software.fr/products/Blindwrite/blindwrite.php

så jag antar att det är det som krävs för att öppna dem, men jag har inte hört talas om det förut så jag vet inte. sen får ni väl vara försiktiga om detta är nåt en privatperson kopierat och lagt upp (olagligt?) så ni inte får med nåt skit på köpet som sabbar datorn för er. men det verkar ju iofs som det det här programmet gör är en exakt kopia av en cd/dvd

Värd på Mobiltelefoner och Android

luckiestgirl
2014-08-27 17:02
#3

#1 #2 tack för snabba svar!
Jag har provat bränna dom med blindwrite, skulle såklart ha skrivit det! Jag får inte till det ändå.. Jag kanske får ge upp och försöka skaffa spelen på annat sätt :/

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

kissidor
2014-08-27 17:04
#4

gick in på zepps länk, och som jag förstår det ska det till varje b6i finnas en fil till ni borde ha med, med ändelsen b6t

Värd på Mobiltelefoner och Android

luckiestgirl
2014-08-27 17:08
#5

#4 ja det finns två olika, det står dock ingenstans att dom heter b6t, men det borde väl vara dom isf.

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

luckiestgirl
2014-08-27 17:12
#6

#4 joho nudu! dom filer jag kan öppna med blindwrite heter b6t ser jag nu! det syns bara att dom heter så när jag söker efter filer via blindwrite, inte annars. och b6i filerna syns inte när ajg söker via blindwrite..

Jag känner att jag blir mer och mer lost haha!

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
kissidor
2014-08-27 17:37
#7

ja jag fattade det som att datat ligger i b6i-filerna men det är b6t-filerna som kan återställa ursprunget ur b6i-filen. men då har du ju kommit en bit på väg iaf, det löser sig nog 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

luckiestgirl
2014-08-27 17:47
#8

#7 ja så fattar jag det också som, men jag kan ju inte öppna b6i-filerna på nåt sätt så då blir det ju lite svårt.. :(

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

kissidor
2014-08-27 18:04
#9

jaha men händer det inget när du öppnar b6t-filerna alltså?

Värd på Mobiltelefoner och Android

luckiestgirl
2014-08-27 18:07
#10

#9 nej, dom öppnas blindwriter men det går inte att bränna, inget händer..

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

luckiestgirl
2014-08-27 18:22
#11

Jag ger upp..  men om någon vet hur jag ska göra eller har ett mer konkret tips på hur jag ska tillväga  får ni gärna skriva till mig!

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

deeman
2014-08-27 19:00
#12

-Varifrån har Du laddat ned spelet?

Har du t. ex laddat ned det med hjälp av en sk "torrent" så innebär det en viss risk och filformatet i sig är inte så vanligt och är därmed snudd på en högriskfaktor.

Råder dig att kassera filen/filerna och ev. köpa spelet i stället.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Zepp
2014-08-27 19:02
#13

Jupp.. ibland blir inte filerna helt okej.. då får man göra om dessa!

Gör man nya och sen ser att det skiljer någon kilobyte, då vet man at den första inte blev helt okej!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: