Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1016 ggr
moaagnes
9/2/14, 9:19 PM

mic funkar inte

Hej, jag är inte så teknisk av mig och jag undrar hur jag får mina Iphone hörlurar(Iphone 5) att funka på min bärbara dator? Jag sökte runt på google och såg att man skulle köpa en headset adapter 3.5mm och gjort det nu men när jag kopplat in hörlurarna i sladden och satt in den i den i datorn och kollar ljud inställningarna så kommer inget upp utan bara datorns inbyggda mic vilket är Realtek. Om någon skulle veta vad som är felet och vad jag kan göra så är jag väldigt tacksam!

Annons:
Zepp
9/2/14, 10:47 PM
#1

Du får nog ha en separat drivare för extern mic?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Record
9/3/14, 9:32 AM
#2

# moaagnes

Du nämner att du har en hörlur för iphone, alltså inget headset, på den 3,5-pluggen finns fyra avdelningar , den yttersta och nästa är stereo, nästa är den gemensamma polen, och den närmast proppens hölje mikrofon, denna figuration är för headset iphone, och passar inte line-ingången för din dator.

Till att anpassa för din dator har du en extra sladd, vad har den för plugg ?

Den skall vara med 2 eller 3 avdelningar för att passa line in.

Ja förutsätter att du har full kontroll av hur du ställer in på datorn (mixer) när du provar. Sedan måste du ha en förförstärkare (preamp) till mikrofon som Zepp säger för att få en bättre dynamik i ljudet.

Då har du en hel studio nästan, livet är inte enkelt i denna värld. Lycka till !

moaagnes
9/4/14, 6:51 PM
#3

 http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/kabel-och-adapter/goobay-w48980/181390.3245/ Så ser sladden ut. Har även försökt med ett helt vanligt headset men det funkar inte heller.

Record
9/4/14, 10:11 PM
#4

#moaagnes

Verkar vara rätt adeptersladd, men färgen på pluggarna måste sitta rätt, kanske är det ett försök att byta plats.

Jag förutsätter du känner till hur du ställer in mixerprogrammet i datorn, har du ljud i hörtelefon? är det ok men för att du skall få fart på mikrofon behöver du en förstärkning som ja skrev tidigare. Kanske datorn behöver andra drivrutiner för att fungera, se efter i enhetslistan under beteckningen ljudkort mm.

Upp till toppen
Annons: